۳ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6952398
T T
۰ نفر

معامله دو شرکت مخابراتی امریکا و ایتالیا

۳ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6952398
معامله دو شرکت مخابراتی امریکا و ایتالیا # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/07/1376 بزگترین شرکت مخابراتی آمریکا به مبادله سهام با همتای ایتالیایی خود پرداخت.
روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روزپنجشنبه خود نوشت شرکت ای تی اند تی at&t 2/1 درصد از سهام شرکت تله کام telecom ایتالیا را به قیمت 429 میلیون دلار می خرد.
شرکت تله کام ایتالیا نیز طی دو ماه آینده مبلغ مشابهی را صرف خرید سهام ای تی اند تی و سرمایه گذاری در این شرکت خواهدکرد. با مبلغ فوق حدود 6/0 درصد سهام شرکت امریکایی متعلق به تله کام ایتالیا خواهد شد.
معامله دو شرکت در راستای توافقی است که در تیرماه گذشته برای پایه ریزی همکاریهای وسیع میان دو شرکت بعمل آمد. بدین ترتیب هر یک از دو شرکت می تواند بهره بیشتری از بازار کشور طرف مقابل ببرد.
در حال حاضر تله کام ایتالیا یک شرکت دولتی است.
لیکن دولت ایتالیا تصمیم به فروش آن گرفته است. غیر از شرکت امریکایی ای تی اند تی شرکتهای دیگری نیز برای خرید سهم مخابرات ایتالیا پیشنهاداتی داده اند.
وال استریت ژورنال بنقل از وزارت دارایی ایتالیا نوشت تا کنون هیجده خریدار پیشنهادات خود را داده اند. مجموع این پیشنهادات ده درصد سهام تله کام ایتالیا را شامل می شود.
شرکت آمریکایی حق تعیین یکی از اعضای هیئت مدیره تله کام ایتالیا را خواهد داشت در مقابل تعهد می کند که تا سه سال دیگر جزو مالکین تله کام ایتالیا باقی بماند و سهام خود را نفروشد.
۰ نفر