۱۲ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6950914
T T
۰ نفر

سرمایه گذاری یک شرکت امریکایی در گاز اندونزی

۱۲ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6950914
سرمایه گذاری یک شرکت امریکایی در گاز اندونزی # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/06/1376 یک شرکت نفتی امریکایی چهار میلیارد دلار در استخراج گاز طبیعی در اندونزی سرمایه گذاری می کند.
شرکت آتلانتیک ریچفیلد richfield atlantic (آرکو) روزسه شنبه اعلام کرد که بزرگترین سرمایه گذاری خارجی حود را در اندونزی انجام می دهد.
شرکت آرکو که تا کنون بیشتر به فعالیتهای نفتی در آلاسکا مشغول بوده است اکنون به تغییر زمینه فعالیتهای خود دست زده است و 40 درصد سهام را در ذخایر عظیم گاز اندونزی خریده است.
میدان نفت و گازی که قرار است آرکو روی آن عملیات کند بزرگترین میدان کشف شده در اندونزی طی سی سال اخیر است. آرکو نسبت به درآمد حاصل از میدان نفتی ایریان جایا jaya irian در شرق اندونزی اظهار امیدواری بسیار کرده است.
مدیران شرکت امریکایی طی نشست روزسه شنبه خود در کاخ ریاست جمهوری اندونزی جزییات طرح مورد توافق را با سوهارتو رییس جمهور اندونزی در میان گذاشتند.
بر حسب تخمین آرکو مجموع ذخایر مربوط به دو میدان جدا در منطقه اجرای طرح 369 میلیارد متر مکعب برآورد شده است که ممکن است بعد از حفاریهای بیشتر این تخمین تا 550 میلیارد متر مکعب افزایش یابد. کار تولید و فروش این منابع در سال 2003 میلادی شروع می شود.
آرکو قبلا اعلام کرده بود که برای مقرون به صرفه بودن سرمایه گذاری اش در اندونزی باید مطمئن شود میدان های مذکور اقلا 180 میلیارد متر مکعب گاز دارد.
سرمایه گذاری آرکو در میدان گاز طبیعی اندونزی نصف کل گاز طبیعی تحت اختیار آرکو در جهان را تشکیل می دهد. علاوه بر این آرکو در دریای جنوب چین و در منطقه دیگری از اندونزی نیز گاز صبیعی در تملک خود دارد.
گازهای استخراج شده از این میادین به کشورهای ژاپن، چین و سایر کشورهای خاور دور فروخته خواهد شد.
به عقیده برخی کارشناسان گاز طبیعی در خاور دور فراوان شده است.
سابقا تولید کننده ها محدود بودند ولی اکنون باید دنبال مشتریان پایدار گشت.
۰ نفر