۶ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6950592
T T
۰ نفر
وزیر صنایع : زمینه های سرمایه گذاری در کشور فراهم است # ارومیه - خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/76 مهندس شافعی وزیر صنایع روز پنجشنبه در جمع مسوولین استان اذربایجان غربی در ارومیه گفت در نظام جمهوری اسلامی همانگونه که زمینه های مشارکت سیاسی برای تمام مردم فراهم شده زمینه های سرمایه گذاری نیز در تمام بخشها فراهم است .
مهندس شافعی که در مراسم بهره برداری از یک واحد تولیدی سخن می گفت تاکید کرد دولت با علاقمندی از مردم برای مشارکت در توسعه صنعتی کشور دعوت می کند .
وزیر صنایع گفت همگام با توسعه در بخشهای مختلف باید زمینه صادرات نیز فراهم شود .
در این مراسم مهندس محسن عرب باغی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد امروز در اذربایجان غربی چیزی به نام ناامنی وجود ندارد و تمام زمینه ها برای سرمایه گذاری اماده است .
مهندس عرب باغی گفت استان اذربایجان غربی از لحاظ منابع کشاورزی و ذخایر معدنی و نیروی انسانی کار امد غنی است و هر نوع سرمایه گذاری در این زمینه ها دارای توجیه اقتصادی است .
استاندار اذربایجان غربی نیز در این مراسم زیر ساخت های توسعه استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت مشکل خاصی در زمینه تولید وجود ندارد ولی در توسعه صادرات مشکلاتی هست که باید مسوولین به فکر رفع این مشکات باشند علی سعادت با یاداوری اینکه کشاورزی محور توسعه استان است افزود برای توسعه در این بخش تجدید نظر در قیمت محصولات کشاورزی امری ضروری است .
در این مراسم که جمعی از مسوولین استان اذربایجان غربی شرکت داشتند یک واحد سنک گرانیت بری مورد بهره برداری قرار گرفت برای احداث این واحد تولیدی که سالانه هشتاد هزار متر مربع سنک گرانیت تولید می کند 4 میلیاردو 500 میلیون ریال سرمایه گذاری ریالی و 503 هزار دلار سرمایه گذاری ارزی شده است .
امروز همچنین بهره برداری شرکت تحقیقاتی و خدمات فنی مکانیزه چغندر قند ارومیه با حضور وزیر صنایع اغاز شد .
برای احداث این واحد تحقیقاتی و خدماتی که کار تحقیقات و مطالعات بر روی نحوه کاشت - داشت - برداشت و عمل اوری چغندر قند را انجام می دهد یک میلیاردو 200 میلیون هزینه ریالی و 170 هزار دلار هزینه ارزی صرف شده است .
در این واحد تولیدی که با مشارکت کارخانه های چهار گانه قند اذربایجان غربی احداث شده 10 نفر از متخصصین و محققین استان جذب کار شده اند .
در این واحد تحقیقاتی سالانه بطور متوسط 30 هزار مورد ازمایش های مختلف بر روی چغندر قند انجام می شود .
در مراسم بهره برداری از این واحد خدماتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه لزوم بازنگری در مراحل تولید محصولات کشاورزی خصوصا چغندر قند را مورد تاکید قرار داد .
حجت الاسلام و المسلمین حسنی گفت برای بهره برداری اصولی از مزارع چغندر باید ماشین الات و ادوات متناسب با این محصول تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد .
مهندس شافعی و هیات همراه که بعد از ظهر امروز وارد ارومیه شده است عصر امروز برای شرکت در مراسم بهره برداری از مرحله دوم کارخانه نساجی خوی راهی این شهرستان شد .
۰ نفر