۶ شهریور ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6950546
T T
۰ نفر
سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه خواستاراستفاده بهینه از منابع انرژی شد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/6/76 وزرای انرژی سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه ( ایپک ) روز چهارشنبه در تلاش برای رویارویی با گرم شدن زمین ، خواستار استفاده بهینه از منابع انرژی شدند.
به گزارش خبرگزاری کیودو از واشنگتن , وزرای انرژی ایپک در بیانیه ای که در پایان مذاکرات دو روزه خود در ادمونتون کانادا منتشر کردند , دستیابی به توسعه پایدار را از طریق بهبود کارآیی انرژی توصیه کردند.
وزرای انرژی 18 کشور منطقه آسیا- اقیانوس آرام در این اجلاس به موضوع تعیین اهداف مشخص برای کاهش اتساع دی اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه ای نپرداختند.
هدف از این بیانیه کمک به از بین بردن شکاف بین کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در مورد موضوع سومین همایش امضاکنندگان کنوانسیون تغییر آب و هوا است که در دسامبر امسال در توکیو برگزار می شود.
بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان آن هستند که کشورهای توسعه یافته اهداف متعدد کاهش و از بین بردن اتساع گازهای گلخانه ای را بپذیرند و کشورهای درحال توسعه را برای پیوستن به این تلاش ترغیب کنند.
اولین گردهمایی وزرای انرژی ایپک سال گذشته در سیدنی استرالیا برگزار شد و سومین گردهمایی قرار است در اوکیناوا ژاپن در سال 1998 برگزار شود.
۰ نفر