۱۸ مرداد ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6949472
T T
۰ نفر
مبتکران طراحی نقشه فرش دستباف مورد تشویق قرار می گیرند # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/05/76 داخلی.اقتصادی.جهادسازندگی.فرش به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید فرش دستباف ایران ، جهاد سازندگی درنظر دارد مبتکران نوآوری در طراحی فرش را شناسایی و مورد تشویق قرار دهد.
مهندس غلامرضا جعفری مدیرکل فرش و صنایع دستی روستایی وزارت جهاد سازندگی این مطلب را روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام داشت .
وی هدف از این امر را استفاده بهینه از استعدادها ،جلب توجه جوانان به فرش ، بازیابی اصالت فرش ایران ، متنوع شدن فرش ایرانی و دستیابی به موقعیت جهانی فرش دستباف ایران بیان کرد.
این مسئول همچنین کمک به تحکیم اقتصاد کشور،کوشش در جهت ابداع نقشه های جدید مبتنی بر هنر اسلامی ، شناسایی نقشه های اصیل و سنتی مناطق مختلف ایران ، تقدیر از استادان و هنرمندان آزموده و انتخاب و معرفی بهترین هنرمند طراح هر سبک را از دیگر اهداف جهاد سازندگی ذکر کرد.
جعفری گفت : طرح و نقشه فرش در افزایش ارزش افزوده آن تاثیر مهمی دارد و بستر مناسبی را برای تحکیم موقعیت جهانی و اعتلای فرش ایران فراهم کرده است .
جعفری افزود : استادان، هنرمندان ، دانشجویان و سایر علاقمندان طراحی فرش می توانند ضمن ارسال سه نمونه از اثار خود ، آنها را در دو بخش اصلی و جنبی شرکت دهند.
به گفته وی طراحانی که نقشه فرش آنها بافته شده است می توانند فرش بافته شده را ارسال کنند.
وی گفت : طرحهای برتر هر سبک بر اساس ویژگیهای نقشه ( طرح متن و حاشیه ، رنک بندی و رج شمار ) و شناسنامه آن به وسیله هیات داوران گزینش خواهد شد.
وی افزود : هنرمندان می توانند آثار خود را به همراه فرم تکمیل شده شناسنامه نقشه فرش و فرم مشخصات طراح حداکثر تا اول دی ماه امسال به دفتر اداره کل فرش و صنایع دستی روستایی جهاد سازندگی واقع در میدان فاطمی ارسال کنند.
۰ نفر