۲ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6942911
T T
۰ نفر
50 میلیارد ریال امسال برای اشتغالزائی در آذربایجان غربی اختصاص یافت # ارومیه - خبرگزاری جمهوری اسلامی 2/2/76 داخلی.اقتصادی.تعاون مدیر کل تعاون آذربایجان غربی گفت امسال 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبصره سه برای ایجاد اشتغال در این استان اختصاص یافت .
اسماعیل صباحی روز سه شنبه در گفتگوی مطبوعاتی افزود این میزان اعتبار که در بخش تعاون سرمایه گذاری می شود نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد 20 درصد این اعتبارات برای ایجاد اشتغال برای ایثارگران در نظر گرفته شده و فارغالتحصیلان دانشگاه ها نیز برای اجرای طرحهای تولیدی با استفاده از این اعتبارات از اولویت برخوردارند.
صباحی گفت امسال همچنین 25 درصد اعتبارات منظور شده از محل تبصره 52 برای ساخت مسکن در اختیار تعاونی های مسکن قرار داده می شود.
وی افزود بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال تعاونی های مرزنشینان برای انجام مبادلات مرزی در سطح شهرهای آذربایجان غربی تشکیل می شود.
مدیر کل تعاون آذربایجان غربی یاداور شد مقدمات تشکیل تعاونی مرزنشینان در شهرهای سردشت و پلدشت فراهم شده است .
وی اضافه کرد در سال گذشته اجرای 112 طرح تعاونی اشتغالزایی در سطح استان آغاز شد که با راه اندازی آنها سه هزارو 515 نفر مشغول به کار می شوند.
صباحی گفت این تعاونی ها 39 میلیارد و 300 میلیون ریال وام از محل تبصره سه دریافت کرده اند.
هم اکنون در آذربایجان غربی یکهزارو100 تعاونی در بخش های مختلف با عضویت 288 هزار و 500 نفر فعالیت می کنند.
۰ نفر