۲۷ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6939523
T T
۰ نفر

توافق ژاپن برای استمهال بدهی های ایران

۲۷ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6939523
توافق ژاپن برای استمهال بدهی های ایران # لندن ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/11/77 دولت ژاپن با استمهال بدهی های ایران به این کشور به مبلغ 500 میلیون دلار موافقت کرد.
هفته نامه اقتصادی "میدل ایست اکونومیست سروی" (میس ) چاپ قبرس نوشت: بدهی های عقب افتاده ایران به ژاپن اکنون به صورت یک وام جدید مهلت دار تنظیم شده است.
به نوشته این نشریه ، "ایران و ژاپن در مورد مبلغ این بدهی ها به توافق رسیدند لیکن هنوز مهلت بازپرداخت ان مورد مذاکره قرار دارد و تا پایان سال جاری به نتیجه خواهد رسید." هفته نامه میس افزود:تسهیلات و مقدمات لازم برای این توافق در دیدار اخیر کمال خرازی وزیر امور خارجه ایران از ژاپن فراهم امد. در پی این دیدار ، مقامات بانک مرکزی ایران با مسوولان دولت ژاپن، بانک صادرات و واردات این کشور و شرکت های خصوصی ژاپن در حال مذاکره بوده اند.
این نشریه اضافه کرد: ایتالیا نیز اخیرا بااستمهال بدهی های ایران به این کشور به مبلغ 370 میلیون دلار موافقت کرد و گفته می شود درموردبدهی های به آلمان نیزکه مبلغ ان قریب به یک میلیارد دلار است توافق هایی صورت گرفته است.
هفته نامه میس نوشت :توافق های صورت گرفته سبب تثبیت روابط ایران با کشورهای طلبکار خواهد شد.
این نشریه به نقل از یک بانکدارنوشت :در شرایط فعلی بازار نفت جهان ، به نفع ایران است که مهلت بازپرداخت بدهی های خود را حتی المقدور طولانی سازد.
۰ نفر