۱۰ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6938261
T T
۰ نفر
در پیش نویس لایحه بودجه 78 اعتبارات آذربایجان شرقی در بخش جاری افزایش و در بخش عمرانی کاهش دارد # تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/11/77 داخلی .اقتصادی .برنامه و بودجه رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفـت : بـر اساس پیش نویس لایحه بودجه سال آینده ، در حالیکه اعتبارات جاری این استان افزایش دارد از سقف اعتبارات عمرانی استان کاسته شده است .
وی گفت : براساس این پیش نویس مجموع اعتبارات جاری دستگاههای اداری و اعتبارات اجرایی استان از 593 میلیارد ریال در سال 77 به 752 میلیارد ریال در سال 78 افزایش یافته است .
داوود بهبودی افزود: بدلیل تنگناهای موجود در تامین هزینه های دولت در سال آینده اعتبارات عمرانی استان از میزان 184 میلیارد ریال در سـال 77 به 168 میلیارد ریال در سال آینده کاهش یافته است.
وی سهم استان آذربایجان شرقی از اعتبارات جاری و عمرانی کل کشوررا در لایحه بودجه سال 78 در بخش هـزینه هـا پنج درصـد و در بخش درآمدها که به در آمدهای عمومی واریز می شوند شش درصد مجموع درآمدهای دولت اعلام کرد.
رئیس برنامه و بودجه آذربایجان شرقی که روز شنبه و در آستـانه یازدهم بهمن ماه "روز برنامه ریزی " باخبرنگاران گفتگو می کرد افزود : تا پایان سالجاری نزدیک به600 پروژه درسطح استان آذربایجان شرقی از محل اعتبارات استانی تکمیل و به بهره برداری می رسند.
بگفته وی امسال در سطح استان نزدیک بـه سه هـزار پروژه از محل منـابع اعتباری در دست اجرا قرار داشت کـه تـا پـایان سال ، 184 میلیارد ریال برای اجرای آنها اعتبار عمرانی هزینه می شود.
بهبودی ، تعداد پروژه های در دست اجرای آذربایجان شرقی از محل اعتبارات ملی را نیز 300 پروژه اعلام کرد و گفت : نزدیک به 400 میلیارد ریال نیز در اجرای پروژه های مذکور تا پایان سالجاری هزینه خواهد شد.
بگفته وی در ده ماهه اول امسال علی رغم مشکلات موجود در تامین اعتبارات لازم برای تکمیل یا اجرای پروژه های مختلف 90 درصد از هزینه های پیش بینی شده در بخش های عمرانی تامین و پرداخت شده است .
۰ نفر