۱۱ دی ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6936336
T T
۰ نفر
آمریکا رواج یورو را به اتحادیه اروپا تبریک گفت # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/10/77 آمریکا روز پنجشنبه واحد پول جدید اروپا ( یورو ) را به اتحادیه اروپا تبریک گفت و اعلام کرد که موفقیت یورو مزایایی نیز برای اقتصاد آمریکا در بر خواهد داشت .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در استانه به جریان افتادن پول اروپا موسوم به یورو گفت : "ما به اروپا در مورد موفقیت تلاش هایش برای ایجاد اتحادیه اقتصادی و پولی تبریک می گوییم ." این مقام گفت : "یک اتحاد موفقیت آمیز با رشد داخلی پویای مبتنی بر بازار ازاد و اقتصاد و سیاست های زیربنایی قوی به نفع آمریکا خواهد بود." وزیران دارایی یازده کشور شرکت کننده در اجلاس اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در مورد نرخ های تبدیل یورو به توافق رسیدند .
این اقدام اخرین اقدام در تدارک اتحاد پولی اروپا بود .
وزارت خارجه آمریکا از تلاش های دولت های شرکت کنند برای کاهش تورم و کسری های بودجه با هدف هموار ساختن راه جریان افتادن یورو ستایش کرد و ان را یک واقعه مهم در انسجام اروپا خواند .
اتریش ، بلژیک ، آلمان ، فنلاند ، فرانسه ، ایرلند ، ایتالیا ، هلند ، لوکزامبورک ، پرتغال و اسپانیا یازده کشور شرکت کننده در طرح یورو هستند.
از چهار کشور باقیمانده اتحادیه اروپایی ، یونان فاقد صلاحیت لازم برای بر اوردن شرایط موجود شناخته شد . ولی امیدوار است تا سال 2001 خود را برای پیوستن به دیگران اماده کند .
۰ نفر