۷ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6932091
T T
۰ نفر
اینترنت شبکه های تلویزیونی را از دور رقابت خارج می کند # نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/8/77 گسترش روز افزون اینترنت در سراسر آمریکا و جهان شبکه های بزرک تلو یزیونی را به سوی ورشکستگی سوق میدهد .
عدم سود دهی شبکه های تلویزیونی باعث شده است طی هفته گذشته در شبکه تلویزیونی cbs و nbc تغییراتی در سطوح بالا انجام شود .
رئیس شبکه تلویزیونی cbs که یکی از بزرگترین شبکه های خبری در آمریکا می باشد روز چهارشنبه بطور ناگهانی بازنشستگی خود را اعلام کرد.
به گزارش روزنامه یواس ای تودی مایکل جوردن رئیس شبکه cbs جای خود را به مل کارمازین رئیس پشتیبانی این شبکه داد.
شبکه تلویزیونی cbs در آمریکا در بین شبکه های تلویزیونی در رده دوم و در بین شبکه های خبری در رده پنجم قرار دارد.
مل کارمازین که 52 سال دارد از اول ماه ژانویه کار خود را شروع خواهد کرد.
اقدام جوردن باعث شد که وی بتواند دو میلیون دلار سهم خود را در این شبکه خبری حفظ کند . سهام شبکه cbs در سال گذشته در حدود شش در صد کاهش پیدا کرده بود.
جوردن با جانشین خود در بکارگیری سبک های خبری اختلاف نظر اصولی دارد وی معتقد است خبرها باید بصورت تخصصی و جداگانه به مخاطبین خاص آنها ارائه شود و کارمازین معتقد است اخبار باید بصورت مختلط ارائه شود .
جوردن در نظر داشت شبکه تلویزیونی cbs را به یک شبکه خبری نظیر cnn تبدیل کند . اما طرح وی به شکست انجامید .
مایکل جوردن ماهانه بیش از 84 هزار دلار حقوق دریافت می کرده است .
تغییرات در سطوح بالای شبکه خبری سی بی اس در حالی انجام می شود که سه شبکه از چهار شبکه تلویزیونی بزرک آمریکا در حال حاضر سود آوری ندارند و با تحمل ضرر برنامه های خود را دنبال می کنند .
کارشناسان رسانه ای می گویند علیرغم موفقیت شبکه تلویزیونی cbs در چند سال گذشته بدلیل اینکه میانگین سنی اکثر مخاطبین این شبکه 53 سال می باشد در جذب آگهی تبلیغاتی موفقیتی نداشته است .
کارشناسان رسانه ای معتقدند یکی از دلایل شکست شبکه cbs این بوده است که این شبکه پیرترین مخاطبین را داشته است . کارمازین مدیر جدید cbs در نظر دارد برنامه هایی را برای تغییر سنی مخاطبین و جذب آگهی های بیشتر به اجرا بگذارد . یکی از دلایل ضرر دهی چند شبکه بزرک آمریکا گسترش فعالیت تلویزیونی رقبای آنان از جمله توسعه شبکه های اینترنت در سراسر آمریکا و جهان می باشد.
۰ نفر