۱ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931677
T T
۰ نفر

ایران و ترکیه تفاهم نامه گمرکی امضاء کردند

۱ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931677
ایران و ترکیه تفاهم نامه گمرکی امضاء کردند # آنکارا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/08/77 ایران و ترکیه روز پنجشنبه یک تفاهم نامه در زمینه توسعه همکاریهای گمرکی امضاء کردند.
به موجب این تفاهم نامه از روز سه شنبه آینده پنجم آبان ماه 77 ( 27 اکتبر 1998) آمد و شد مسافران ، وسایل نقلیه و انجام امور گمرکی در مرز بازرگان ایران و گوربولاغ ترکیه شبانه روزی خواهد شد.
این تفاهم نامه رااز سوی ایران مهدی کرباسیان رئیس کل گمرکات ایران و از سوی ترکیه رمضان اولوداغ" uludag ramazan "رئیس گمرکات ترکیه امضاء کردند .
دراین تفاهم نامه دو طرف در مورد بازسازی ، نوسازی و ایجاد تاسیسات جدید در گمرکات بازرگان و گوربولاغ توافق کردند و مقرر شد عملیات اجرائی طرههای توسعه این گمرکات (بازرگان و گوربولاغ) از سال آینده آغاز شود.
دو طرف همچنین اراده خود را بر حل مشکلات گمرکی و تسریع درحمل و نقل ترانزیتی کالا ازمحدوده کشورهای متبوع را به اروپا و آسیای میانه اعلام کردند.
ایجاد تسهیلات جدید برای رفت و آمد وسایل نقلیه ، حل مشکلات کامیونهای حامل سوخت به ترکیه و اختصاص فضاهای جدید برای وسایط نقلیه عبوری از دیگر توافقات روسای گمرکات ایران و ترکیه است.
مهدی کرباسیان رئیس گمرکات ایران به منظور شرکت در پنجمین اجلاس روسای گمرکات کشورهای "اکو" به ترکیه سفر کرده بود.
این اجلاس روز گذشته با تاکید بر گسترش همکاری های گمرکی و ایجاد تسهیلات جدید بین گمرکات کشورهای عضو اکو در استانبول به کار خود پایان داد.
255
۰ نفر