۳۱ تیر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6925659
T T
۰ نفر
دیدار وزیر تجارت خارجی بلغارستان با دکتر حبیبی # تهران - خبرگرازی جمهوری اسلامی 31/4/77 معاون اول رئیس جمهوری امروز در دیدار با آقای والنتین واسیلیف وزیر تجارت خارجی بلغارستان با اشاره به سابقه طولانی روابط دوکشور ، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط دوجانبه در زمینه های بازرگانی، حمل و نقل و انرژی اعلام کرد.
دکتر حسن حبیبی همچنین توسعه همکاریهای دوجانبه را بنفع ملتهای ایران و بلغارستان خواند و گفت : جمهوری اسلامی ایران مایل است علاوه بر روابط اقتصادی ، در عرصه بین المللی نیز همکاریهای خود را با بلغارستان گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به موقعیت مهم ایران در منطقه قفقاز و آسیای مرکزی خواستار مبادله تجربیات در استفاده از امکانات موجود در این زمینه شد.
وزیر تجارت خارجی بلغارستان نیز در این دیدار بر اراده کشورش را برای افزایش سطح همکاریهای دوجانبه در تمامی زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: ایران می تواند از امکانات بلغارستان جهت دسترسی به بازر اروپای مرکزی استفاده نماید.
وی مذاکرات خود را با مقامات ایرانی سودمند خواند و درباره برنامه مقدماتی جهت تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور در اواسط پاییز امسال که مورد توافق طرفین قرار گرفته است توضیحاتی ارایه داد.
102 / 255
۰ نفر