۷ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6920170
T T
۰ نفر
ایران به کنوانسیون حمل و نقل بین المللی جاده ای (سی ام ار) پیوست # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/02/77 داخلی.اقتصادی.راه وترابری.کنوانسیون جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به کنوانسیون حمل و نقل بین المللی جاده ای (سی ام آر) پیوست و قانون مربوط به آن به سازمان ها و نهادهای دست -اندرکار ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور ، این قانون از قوانین معتبر و از قراردادهای بین المللی گسترده در حوزه حمل و نقل است که مسئولیت های حمل کننده ، فرستنده و گیرنده کالا را مشخص و تعریف کرده است.
کنوانسیون (سی ام آر) با توجه به ضرورت یکسان سازی شرایط حاکم بر حمل و نقل کشورهای مختلف و ایجاد وحدت رویه در تنظیم، جمع اوری ونگهداری اسناد مورد استفاده در حمل و نقل بین المللی تدوین شده و به امضای اکثر اعضای سازمان ملل رسیده است.
این کنوانسیون هر قراردادی که برای حمل کالا از طریق جاده با وسیله نقلیه و برای کسب درامد منعقد می شود و محل دریافت یا تحویل کالا به موجب قرارداد در دو کشور مختلف واقع شده و حداقل یکی از دو کشور عضو این کنوانسیون باشد ، را در برمی گیرد.
لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حمل و نقل بین المللی در سال های گذشته پس از تصویب مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان مغایر با قانون اساسی شناخته شده بود. این لایحه در شهریور ماه سال گذشته به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و پس از طی مراحل قانونی برای اجرا در پایان سال گذشته به نهادهای دست اندرکار ابلاغ شد.
/20/ /120/ /124/ /13/
۰ نفر