۲۳ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917930
T T
۰ نفر
فایننشال تایمز : ایران قصد آرام کردن بازار نفت را دارد # لندن - خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/12/78 روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن در شماره امروز(دوشنبه )خود از اظهارات اخیر حسین کاظم پوراردبیلی نماینده کشورمان در سازمان اوپک اینگونه نتیجه می گیرد که ایـران باپذیر فتن افزایش آنی تولید نفت اوپک ، قصد آرام کردن بازار را دارد.
با وجود تاکید اردبیلی بر این نکته که این اظهارات نظرات شخصی اوست،این روزنامه آن را موافقت ایران با افزایش محدود تولید نفت اوپک تعبیر کرده و " واضحترین نشانه موضع ایران در قبال تولید نفت آتی اوپک " دانسته است.
پیش از این کاظم پور اردبیلی گفته بود ، چون با پایان یافتن فصل زمستان تقاضا برای نفت در بهار و تابستان افت می کند ، صـلاح نیست اوپک تا قبل از پاییز بر تولید خود بیـافزاید زیرا این اقـدام خطر سقـوط قیمتها را در پی خواهد داشت .
هفته گـذشته بعد از مذاکرات وزرای نفت ایران و عربستان در ریاض و در پی انتشار اخبار مربوط به موافقت احتمالی تهران با افـزایش تولید نفت اوپک ، قیمت نفت هر بشکه حدود چهار دلار کاهش یافت.
فایننشال تایمز با اشاره به این نکته ، به نقل از تحلیل گـران در تهران انگیزه اردبیلی را در این اظهار نظر جدید ، ایجـاد آرامش در بـازار نفت و جلوگیری از افت ناگهانی قیمت ها بعـد از اجـلاس فروردین مـاه اوپک ارزیابی می کند.
۰ نفر