۱۷ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917391
T T
۰ نفر
دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در کاشت نهال مشارکت کردند # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/12/78 داخلی.اقتصادی.منابع طبیعی.
در دومین روز هفته منابع طبیعی که روز درختکاری نامگذاری شده،عصر روز دوشنبه تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشکده های منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران در اراضی سرخه حصار نسبت به غرس نهال اقدام کردند.
به گزارش روز سه شنبه روابــط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگلها و مراتع کشور، دراین مراسم که با هدف گرامیداشت روز جشن درختکاری و ترویج فرهنک درختکاری در بین جامعه دانشگاهی برگزار شد،رئیس این سازمان بر لزوم مشارکت همه جانبه در حفظ ،احیاء و توسعه پایدار منابع طبیعی تاکید کرد.
سیدحمید کلانتری گفت :میزان جنگل های کشور 4/12 میلیون هکتار و ســـرانه جنگل در ایران 2/0 هکتار است .در حالی که سرانه جهانی جنگل 8/0 هـــکتار است .
وی تصریح کرد: درصورتی که نسبت به افزایش میزان جنگل های کشور توجه جدی نشود،در آینده نزدیک با بحران زیست محیطی و فقر منابع آب و خاک مواجه خواهیم شد.
دکتر مهاجر استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز دراین مراسم اظهار داشت:امروز سطح جنگل های جهان از هشت میلیارد هکتار به 4/3 میلیارد هکتار کاهش یافته و این تقلیل تهدید جدی برای محیط زیست و ادامه حیات بشر است.
به گفته وی آب ، خاک و هوا سه ماده حیاتی برای زندگی انسان اســــت و تداوم این مواد در گرو وجود محیط زیستی سالم و منابع طبیعی پایدار است و زیرساخت توسعه پایدار در هر کشوری مرهون حفظ این منابع می باشد.
20 / 126 / 123 / 13 /
۰ نفر