۱۵ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917239
T T
۰ نفر

خریدهای نوروزی بازار ایلام را رونق بخشیده است

۱۵ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6917239
خریدهای نوروزی بازار ایلام را رونق بخشیده است # ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/12/78 داخلی. اجتماعی. اقتصادی.
درحالی که پانزده روز به عید نوروز باقی است، بازارشهرهای استان ایلام باافزایش روزافزون خریداران " اجناس نوروزی " رونق و جلوه ای خاص به خود گرفته است.
طی روزهای اخیر شلوغی و ازدحام جمعیت دربازارایلام به حدی بوده که تردد خودروها و وسایط نقلیه درمیادین و خیابان های منتهی به بازار مرکزی این شهر به کندی صورت می گیرد.
غالب خریداران در ایلام همانند سایر نقاط کشور به تهیه و خرید لباس و پوشاک تمایل نشان می دهند.
مطابق یک سنت دیرینه ایرانی، همه ساله درآستانه حلول سال جدیدایرانیان آغاز سال نو را با پوشیدن لباس های نو و جدید جشن می گیرند.
خانوارهای ایلامی از یک ماه به شروع سال جدید با تهیه و خرید پوشاک به استقبال بهار می روند.
یک جوان ایلامی گفت : امسال به رغم افزایش نسبی قیمت برخی اقلام مصرفی ، به نسبت سال های گذشته مردم با تمایل بیشتری مشغول خرید و تهیه لوازم و کالاهای مورد نیاز خود هستند.
علی رضا مقصودی گفت : بخش اعظم حقوق و دستمزد ماهانه خود راکه در حدود 800 هزار ریال است به خرید کفش ، شلوار و پیراهن اختصاص داده است.
یک شهروند دیگرایلامی افزود : بازارهای شلوغ و مملو از جمعیت ، ازدحام خریداران در داخل مغازه ها و نیزافزایش قیمت لباس و پوشاک به وی امکان و فرصت خرید و تهیه پوشاک را نداده است.
حیدر داودی گفت : همه ساله درآستانه سال نو برخی فروشندگان و مغازه- داران سودجو باسوء استفاده ازاین وضعیت کالاها واجناس خود را با قیمت های گزاف به معرض فروش و عرضه قرار می دهند.
به گفته وی ، مسوولان باید بر نحوه کارفروشندگان و عرضه کالاها و اجناس مورد نیاز مردم کنترل و نظارت پیگیر و مستمر داشته باشند.
یک شهروند دیگرایلامی گفت : فروشندگان با ارایه اجناس با کیفیت و مناسب از نظر قیمت مردم را در تهیه و خرید ملزومات عید نوروز یاری کنند.
تعدادی ازمغازه داران بازار روز شهرایلام می گویند: اغلب افرادی که طی چند روز اخیر بازار را شلوغ کرده اند ، بعلت گرانی اجناس تنها به پرسیدن قیمت و دیدن اکتفا می کنند.
محمود غریبی یک فروشنده پوشاک افزود : شهروندان با شلوغ کردن بازار و خیابان های شهر به دنبال کالاهای ارزان هستند ، تا بتوانند ، علاوه برتهیه پوشاک ، دیگر مایحتاج نوروزی خود را فراهم کنند.
مدیر کل بازرسی و نظارت بر قیمت کالا و خدمات استان ایلام گفت :به منظور جلوگیری از افزایش قیمت اقلام و ملزومات مصرفی مردم و تثبیت قیمت ها طرح "ویژه نظارت نوروزی" از امروز به مدت یک ماه در ایلام به مرحله اجرا در خواهد آمد.
حجت اسماعیلی افزود : در اجرای این طرح بازرسین ویژه نظارت بر نحوه فعالیت واحدها و مراکز عرضه کالا و خدمات نظارت مستمر دارند.
وی اظهارداشت : عمده کنترل و نظارت دراین طرح بیشتر مشمول کالاهای نظیر پوشاک ، گوشت ، میوه ، آجیل و شیرینی است که در این ایام بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص می دهند.
به گفته وی ، بازرسین ویژه این طرح علاوه بر کنترل و نظارت بر قیمت هاو عرضه کالا ، شکایات مردم را به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع می دهند.
ازجمعیت 517 هزار نفری ایلام قریب 120هزارنفر تحت پوشش نهادها و دستگاه- های حمایتی قرار دارند که بعلت کمبود درآمد قادر به تهیه کالای مورد نیاز در بازارهای استان نیستند.
۰ نفر