۲۶ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6915880
T T
۰ نفر
وزیر مسکن و شهرسازی : 120 هزار واحد مسکونی استیجاری در دست ساخت است # رشت ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/11/78 داخلی.اقتصادی.مسکن وشهرسازی.وزیر.
وزیر مسکن و شهرسازی کشور گفت : 120 هزار واحد مسکونی استیجاری برای رفع مشکل مسکن نسل جوان کشور در حال ساخت است.
مهندس علی عبدالعلی زاده روز سه شنبه در بازدید از طرح اجرایی 500 واحد مسکونی استیجاری در شهر رشت افزود : از واحدهای در حال ساخت در کشور 35 هزار واحد آماده واگذاری است.
وی گفت : 19 هزار واحد مسکونی نیز از سوی صندوق مسکن جوانان تحویل مردم خواهد شد.
وی افزود: بقیه واحدهای مسکونی باقی مانده تا سقف 40 هزار واحد مسکونی نیز تا پایان سال آگهی و تحویل خواهد شد.
عبدالعلی زاده اضافه کرد : بیش از 60 هزار واحد مسکونی در سال آینده به طرحهای نیمه تمام واحدهای استیجاری اضافه می شود.
وی استقبال مردم از طرح ساخت واحدهای استیجاری را خوب توصیف کرد وافزود : امسال صندوق مسکن جوانان با مشارکت بخش خصوصی و شرکت سرمایه گذاری ساختمانی ایران راه اندازی شد که در ساخت واحدهای مسکونی برای نسل جوان مشارکت دارد.
وی افزود: 30 درصد از واحدهای مسکونی استیجاری با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مسکن و ساختمان، سازمان زمین ، مسکن و صندوق مسکن جوانان با مبلمان کامل به خریداران تحویل می شود.
عبدالعلی زاده یادآور شد : این تحول بزرگی در صنعت لوازم خانگی کشور بوجود می آورد و برای اولین بار مصرف کننده نسبت به ابعاد ،اندازه و شکل لوازم خانگی اظهار نظر می کند.
وی گفت: سالانه حدود 50 هزار واحد مسکونی توسط شرکت های تابعه مسکن ساخته و عرضه می شود که اگر یک سوم آن به صورت مبله در بیاید رقم تعیین کننده ای برای تولید لوازم خانگی از جمله یخچال ، ماشین لباسشویی ، فرش و موکت می باشد.
وی افزود: در گذشته مصرف کننده تابع تولیدکننده بود اما اکنون تولید کننده مجبور است به تبعیت از اندازه های مصرف کننده در واحدهای تولیدی مسکونی لوازم خانگی تولید کند.
وی اظهار داشت : حرکت ساخت خانه های استیجاری در سال 78 به ثمر رسیده که این از دستاوردهای دولت خاتمی است که قبل از آن وجود نداشته است.
وی گفت : ساخت خانه های استیجاری یکی از سندهای بسیار مهمی است که به اقتصاد و معیشیت مردم بطور جدی و بنیادی پرداخته است.
۰ نفر