۲۱ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6915594
T T
۰ نفر
بیش از دو هزار طرح مخابراتی وپستی در کشور به بهره برداری رسید(2) # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/11/78 همزمان با بهره برداری از بیش از دو هزار طرح مخابراتی و پستی ، سید محمد خاتمی رییس جمهوری در ارتباط مستقیم توسط " ویدئو کنفرانس " با شش استانی که این طرحها در آنها به بهره برداری رسید ، از تلاش های وزیر و مسوولان مخابرات و اجرایی استان ها تشکر و قدردانی کرد .
آقای خاتمی در تماس با امام جمعه و استاندار فارس ضمن تبریک دهه مبارکه فجر ،یاد شهیدانی که با فداکاری خود عزت اسلام و عظمت ایران را تامین کردند ، گرامی داشت .
وی با بیان اینکه استان فارس مهد دین ، فرهنک و هنر فارسی است ، اظهار امیدواری کرد که این طرحها برای مردم شیراز ، استان فارس ، منطقه جنوب و کل کشور منشا خیر و برکت باشد.
همچنین رییس جمهوری در تماس با استان آذربایجان شرقی با آرزوی توفیق برای مردم این استان گفت : آذربایجان در عرصه های مختلف نقش ممتاری داشته است و ان شاء ا... افتتاح این طرحها زمینه پیشرفت بیشتر این استان را فراهم کند .
آقای خاتمی در تماس با استان اصفهان نیزاظهارداشت : اصفهان قلب تپنده صنعت و تلاش ، کوشش و فداکاری میهن بزرک ماست .
وی با تبریک عید بزرک انقلاب به مردم این استان اظهار امیدواری کرد که ملت ایران در آینده پیشرفت های بیشتر و مشکلات کمتری داشته باشدو ملت کشورمان مزه شیرین بیشتر پیشرفت را بچشد.
رییس جمهوری در تماس با استان خراسان گفت : امیدواریم که روزبروز شاهد پیشرفت و گشایش خوب مردم استان پهناور و پر از تلاش و کوشش خراسان باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این طرحها افق تازه ای به سوی پیشرفت مردم خراسان بگشاید.
آقای خاتمی در تماس با استان خوزستان تصریح کرد : خدا را سپاسگزاریم که به دنبال افتتاح دو طرح مهم در روز گذشته در این استان ، امروز باز شاهد افتتاح طرحهای مخابراتی در استان خوزستان هستیم .
وی اضافه کرد : استان خوزستان مظهر مقاومت ، دلاوری ، ایثار و فداکاری ملت ماست .
رییس جمهوری همچنین در تماس با استان مازندران گفت : علی رغم ظاهری که این استان دارد در انجا محرومیت هایی وجود دارد و تلاش مسوولان استان سبب شده بخشی از آن حل شود و ان شاء ا... بقیه در آینده حل شود .
وی افزود : این استان با توجه به ظرفیت وسیع انسانی و ظرفیت بالای فرهنگی و فکری بخصوص نسل جوان مستحق پیشرفت است.
آقای خاتمی اظهار امیدواری کرد که این طرحها گشایشی در همه عرصه های زندگی مردم این استان باشد .
در پایان هرکدام از این تماس ها ، استانداران این استان ها گزارشی از وضعیت این طرحهای مخابراتی و پستی ارایه کردند .
همچنین رییس جمهوری رسما مرکز مخابراتی شهدای گمنام را افتتاح کرد و با خانواده شهید "منوچهر پرخیده" تلفنی گفت و گو کرد .
پیش از سخنان رییس جمهوری ، دکتر عارف وزیر پست ، تلگراف و تلفن طی گزارشی از عملکرد دو و نیم سال گذشته این وزارتخانه گفت : تلاش ما این بوده که از هزینه های جاری کم کرده و به بودجه های سرمایه ای بیفزاییم .
وی افزود:توجه به شعار عدالت اجتماعی ، ارتقای کیفیت خدمات و ارتباط نزدیک با مراکز پژوهشی از کارهای عمده ما بوده است .
دکتر عارف اظهارداشت : در 19 استان کشور پروژه های کابل نوری در دست اقدام است که کشورهای جنوب خلیج فارس می توانند از این طریق با اروپا ارتباط برقرار کنند .
ادامه دارد
۰ نفر