۱۵ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6913151
T T
۰ نفر

بورس پاریس با کاهش شدید مواجه شد

۱۵ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6913151
بورس پاریس با کاهش شدید مواجه شد # پاریس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/10/78 خارجی.اقتصادی.فرانسه.بورس.کاهش.
بورس پاریس در دو روز گذشته با کاهش چشمگیر مواجه بوده است به نحوی که " کک کغانت " (40 cac) که شاخص بورس در فرانسه تلقی می شود و سبدی از 40 سهم پر ارزش فرانسه است دیروز (سه شنبه ) 15/4 درصد کاهش داشت.
بنا بر گزارش امروز (چهارشنبه ) منابع خبری فرانسه این کاهش امروز نیز ادامه پیدا کرده و تا دقایقی قبل از مخابره این خبر به 4/2 درصد رسیده است.
این کاهش که در پی صعود استثنایی بورس پاریس در سال 1999 پیش می آید به عقیده صاحبنظران اقتصادی هنوز نگران کننده تلقی نمی شود.
آمار منتشر شده در مورد آخرین وضعیت "کک کغانت" درسال 1999 نشان می داد که این شاخص ، سال گذشته را در حالی به پایان رساند که از افزایشی بیش از پنجاه و یک درصد برخوردار بوده است .
رادیو فرانسه با بس سابقه خواندن این رقم گفت ، ارزش افزوده بدست آمده در بورس پاریس در سال 1999 از 177 میلیارد فرانک (27 میلیارد اورو) فراتر رفته است.
بنابر آمار منتشر شده ، حجم معاملاتی بورس پاریس در سال گذشته 1472 میلیارد یورو (9650 میلیارد فرانک ) بوده است.
در همین حال برخی مفسران اقتصادی فرانسه امروز در مصاحبه با تلویزیون این کشور کاهش تازه را نوعی تصحیح توصیف کردند. بویژه آنکه به گفته آنها سهامی که بیشترین صدمه را در این کاهش دیده اند سهام وابسته به فناوری جدید بوده اند که به عقیده بسیاری از صاحبنظران اقتصادی درسال گذشته بطور بی رویه و غیر معقولی رشد کرده بودند.
۰ نفر