۱۵ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6913139
T T
۰ نفر
محدوده مدارس حاشیه جاده ها برای رفت و آمد دانش آموزان ایمن سازی می شود # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/10/78 با اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشــیه راهها، از ابتدای ســال آینـده محدوده یک کیلومتری اطراف مدارس برای استفاده دانش آموزان بهسـازی می شود و دانش آموزان تحت پوشش خدمات آموزش ترافیک قرار می گیرند.
کارشناس دفتر ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور روز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت: بررسی های آماری بیانگر آن است که 60 درصد از مجموع عابرانی که در این سال در حوادث جاده ای کشـته شــده اند، از میان گروه های آسیب پذیر یعنی افراد زیر 14 سال و بالای 50 سال بودند که بخش عمده ای را دانش آموزان تشکیل می دادند.
به گفته مهندس محمدرضا سالک، آمار کشته شدگان تصادف های جاده ای در سال 77 نشان می دهد که قریب به 15 هزار نفر در تصادف رانندگی جان خود رااز دست داده اند، در حالی که اغلب گمان می رود که این عده از سرنشینان وسایل نقلیه هستند، اما بررسی های آماری ســهم عابران کشــته شده را حدود 36 درصد نشان می دهد.
وی با تاکید بر این که اسـتان های شمالی کشور حادثه خیزترین مناطق برای دانش آموزان هستند، گفت: استان های گیلان و مازندران با توجه به وجود تعداد بسیار زیادی از اینگونه مدارس، نزدیکی روستاها و تراکم جمعیت دانش آموزی از یکطرف و نیز عبور جاده های عبوری (ترانزیتی ) و پرتردد از طرف دیگر از جمله خطرناک ترین مناطق برای دانش آموزان هستند و به همین دلیل اجرای طرح ایمن سازی مدارس در این استان ها در اولویت قرار دارد.
وی افزود: طرح ایمن سازی مدارس حاشـیه راهــها برای اولین بار از سـوی سازمان حمل و نقل و پایانه های کشــور در اسـتان گیلان به طور ازمایشی اجرا می شود. دفتر ایمنی و ترافیک در نظر دارد پس از اجرای آزمایشی طرح ، نسـبت به توسعه آن در دیگر استان ها و سپس کل کشور اقدام کند.
/20/ /120/ /124/ /13/
۰ نفر