۲۶ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6903970
T T
۰ نفر

گمرک استان سمنان گشایش یافت

۲۶ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6903970
گمرک استان سمنان گشایش یافت # سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/05/78 داخلی. اقتصادی.گمرک.
گمرک استان سمنان روز سه شنبه در مراسمی با حضور دکتر مهدی کرباسیان رئیس کل گمرک کشور افتتاح شد و فعالیت رسمی خودرا آغاز کرد.
رئیس کل گمرک کشور در این مراسم گفت : تولیدکنندگان و بازرگانان استان سمنان با راه اندازی این گمرک دیگر نیاز به مراجعه به دیگر گمرکات کشور ندارند و کالاهای خود را از طریق گمرک سمنان می توانند صادر نمایند.
وی ایجاد گمرک پستی و نیز ارزیابی کالا در محل و گمرک قضائی را ازتسهیلات دیگر گمرک استان سمنان برشمرد و افزود: این گمرک در آینده از بخشهای دیگر از جمله امکان واردات و ترخیص کالا نیز برخوردار می شود.
کرباسیان اعلام کرد: بالغ بر یک میلیارد و 55 میلیون دلار کالای غیرنفتی طی چهارماهه اول امسال به خارج صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش دارد.
وی گفت: روند نزولی صادرات غیرنفتی کشور درسال 77 خوشبختانه امسال بر طرف شده و با تصمیمات مناسب دولت و فعالیت صادرکنندگان صادرات غیرنفتی کشور رو به افزایش است .
وی افزود: دراین مدت صادرات بخش کشاورزی 45 درصد ، صنعتی 25 درصد و فرش و صنایع دستی 41 درصد رشد داشته اند.
کرباسیان اضافه کرد: با معاف شدن صنایع دستی از پیمان سپاری ، صادرات برخی از اقلام صنایع دستی نیز از رشد بین 3 تا 9 برابر برخوردار شد.
رئیس کل گمرک ایران در ارتباط با صادرات چمدانی نیز گفت: در چهارماهه اول امسال 24 میلیون دلار از طریق تجارت چمدانی صادرات صورت گرفته است .
کرباسیان افزود : در این مدت 4 میلیارد و361 میلیون دلار واردات کالا نیز داشته ایم.
وی حجم صادرات کالا از ایران به کشورهای آسیای میانه را در سال جاری 107 میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این مقدار صادرات بسیار کم است و در یک بررسی مشخص می شود که تا چند برابر این رقم امکان صادرات وجود داشته است.
رئیس کل گمرک ایران گفت : برای دستیابی به یک جهش صادراتی در برنامه سوم بایستی در ساختار اداری و برنامه ریزی یک تحول اساسی صورت گیرد.
معاون برنامه ریزی استانداری سمنان نیز دراین مراسم با اشاره به وجود یکهزار واحد تولیدی صنعتی و 195 معدن فعال ، وجود دهها هزارتن محصولات کشاورزی قابل صدور و ده هزارمترمربع فرش دستباف و نیز صنایع دستی گفت : وجود گمرک در این استان می تواند تسهیلات فراوانی برای توسعه صادرات این استان فراهم کند.
دکتر کوروش پرویزیان خواستار تکمیل گمرک استان سمنان و برخورداری آن از بخشهای واردات و نیز تخصصی بودن آن شد.
در مراسم گشایش گمرک استان سمنان ،استاندار سمنان ، مسوولان محلی و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی صنعتی و بازرگانان این استان حضور داشتند.
۰ نفر