۲۲ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899654
T T
۰ نفر

تولید الومینیوم در تاجیکستان افزایش یافت

۲۲ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899654
تولید الومینیوم در تاجیکستان افزایش یافت # دوشنبه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/3/78 تولید کارخانه الومینیوم تاجیکستان که بزرگترین واحد تولیدی این کشور است در سالجاری میلادی افزایش یافت.
تلویزیون تاجیکستان روز شنبه گفت : در پنج ماه اول سال میلادی جاری بیش از 90 هزارو 300 تن الومینیوم در این کارخانه تولید شد که 14 هزار و 400 تن بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
این منبع افزود ، تولید کارخانه الومینیوم تاجیکستان که در ناحیه تورسون زاده در غرب پایتخت این کشور قرار دارد با نوسازی بخشی از تجهیزات ان افزایش یافته است.
تلویزیون تاجیکستان افزود همچنین تولید محصولات الومینیومی در این کارخانه افزایش یافته است.
کارخانه الومینیوم تاجیکستان که سومین کارخانه الومینیوم بزرک جهان است 25 سال قبل در زمان اتحاد جماهیر شوروی به بهره برداری رسید.
ظرفیت تولید این کارخانه 450 تا 500 هزار تن الومینیوم در سال است اما طی چند سال اخیر تولید ان کاهش یافته بود.
کارخانه الومینیوم تاجیکستان به شدت به مواد اولیه وارداتی نیازمند است و پس از فروپاشی شوروی و استقلال تعدادی از کشورهایی که تامین کننده این مواد بودند این کارخانه با مشکلات مواجه شد.
جنک داخلی تاجیکستان و خروج گروهی از متخصصان از این کشور و نبودن سرمایه برای بازسازی و تعمیرات اساسی از دیگر علل کاهش تولید این کارخانه در چند سال گذشته بوده است.
طی دو سال اخیر مسوولان این کارخانه با موسسات مالی عمدتا اروپایی قراردادهایی را به امضاء رسانده و برای افزایش تولید کارخانه تلاش می کنند.
کارخانه الومینیوم تاجیکستان هم اکنون حدود 13 هزار کارگر دارد.
۰ نفر