۱۷ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899261
T T
۰ نفر
ظرفیت تولید پارس خودرو به 90 هزار دستگاه در سال خواهد رسید # تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/3/78 با بهره برداری از طرحهای توسعه شرکت پارس خودرو تا پایان سال 1380، ظرفیت تولید انواع خودرو در این شرکت به 90 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت پارس خودرو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: هزینه اجرای این طرحها که طرح توسعه رنک متمرکز و پرسکاری ان تا سال اینده به بهره برداری خواهد رسید ، 600 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
مرتضی فضیلی ظرفیت اسمی این شرکت را در حال حاضر 21 هزار و 500 دستگاه ذکر کرد و گفت:با بهره برداری از گلوگاههای موجود در خط تولید ،این رقم به به 50 هزار دستگاه شامل 40 هزار دستگاه سواری و 10 هزار دستگاه خودروی کمک دار در سال خواهد رسید.
وی گفت: پیشرو بودن در تولید خودروهای اقتصادی از نظر قیمت محصول ، انتقال فن اوری های جدید این صنعت به کشور و توسعه همکاری های بین المللی برای حضور در بازارهای جهانی و همچنین پیشرو در خدمات پس از فروش از برنامه های مهم پارس خودرو در اینده است.
وی اظهار داشت: هر چند در حال حاضر روزانه 35 دستگاه خودروی سپند در شرکت پارس خودرو تولید می شود،اما در صورت تامین گیربکس موردنیاز از سوی شرکت های قطعه ساز طرف قرارداد، میزان تولید این محصول از هفته اینده به روزانه 70 دستگاه خواهد رسید.
فضیلی گفت: اکنون برای حدود 63 هزار دستگاه خودرو سپند تقاضا دریافت شده است که 12 هزار دستگاه ان تا پایان امسال ، 35 هزار دستگاه سال 79 و بقیه تعهدات تا پایان سال 1380 ،انجام خواهد شد.
به گفته وی تاکنون حدود 2500 نفر از متقاضیان بدلیل طولانی شدن تعهدات شرکت ،قراردادهای خود را با پارس خودرو فسخ کرده و با دریافت سود قید شده در قرارداد ، اعلام انصراف کرده اند.
وی گفت: طی 5/2 ماه اول امسال 1600 دستگاه سپند به مشتریان تحویل شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 برابر شد.
وی برنامه تولید امسال این شرکت را 20 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق برنامه های تولیدی سال جاری ، شرکت تعهدات خود در قبال مشتریان سریعتر انجام خواهد داد.
وی ارزبری هر دستگاه سپند را در حال حاضر حدود 400 دلار و میزان ساخت داخل ان را حدود 92 درصد ذکر کرد و افزود:برخی از قطعات به دلیل اقتصادی نبودن ساخت آن در داخل و نیاز به استاندارد بالا، از خارج تامین خواهد شد.
مدیرعامل پارس خودرو وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورد توان صادراتی این شرکت گفت:این شرکت در مرحله نخست صدور قطعات تولیدی مورد نیاز خودروسازان خارجی وسپس زمینه صدور محصولات نهایی را فراهم خواهد کرد.
وی در این زمینه گفت: در حال حاضر قرارداد صدور 1100 دستگاه خودروی کمک دار به کشورهای افریقایی منعقد و بیش از یکصد دستگاه ان نیز صادر شده است.
فضیلی در مورد برنامه های این شرکت برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گفت:با همکاری ارگان ها،سازندگان قطعات و عزم ملی می توان کیفیت خودروهای تولیدی را بهبود بخشید.
وی گفت: خودروهای جدید سپند کار و جوانان و همچنین جیپ چابک تا پایان امسال به بازار عرضه خواهند شد. در همین حال پارس خودرو با یک شرکت خارجی برای تولید یک نوع سواری جدید در این کارخانه، در حال مذاکره است.
/20/ 126/124/ /11/
۰ نفر