۱۳ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899083
T T
۰ نفر

لایه هائی از نفت در حوزه "شاه دنیز" کشف شده است

۱۳ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899083
لایه هائی از نفت در حوزه "شاه دنیز" کشف شده است # باکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/03/78 " اندی هوپوود " رییس واحد بازرگانی "بی پی ـ آموکو" روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : لایه هائی از نفت در حوزه نفتی "شاه دنیز" کشف شده است.
وی افزود: این شرکت مشغول تحقیق درباره ترکیب نفت کشف شده در این حوزه است .
شرکت مهندسی و ساختمان صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران نیز ده درصد از سهام بهره برداری از حوزه نفتی "شاه دنیز" را در اختیار دارد.
" هوپوود " در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره نحوه انتقال نفت تولیدی از این حوزه گفت : بعد از پایان تحقیقات درباره ترکیب نفت موجود در حوزه نفتی "شاه دنیز" ما درباره راههای انتقال آن به بازارهای جهانی مذاکرات خود را آغاز خواهیم کرد.
این مقام "بی پی ـ آموکو " درپاسخ به فعالیت و مشارکت شرکت ایرانی در این پروژه اظهارداشت : ما با این شرکت همکاری نزدیکی داریم.
در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی " دیوید وودورد " رییس شرکت عملیات بین المللی آذربایجان (کنسرسیوم ) در پاسخ به سووالات شرکت کنندگان اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر با ظرفیت کامل از مسیر غرب برای انتقال نفت استفاده می کند.
وی گفت : ما روزانه 105 هزار بشکه نفت از مسیر " باکو - سوپسا " به بازارهای جهانی انتقال می دهیم .
وی افزود: تمام نفت تولیدی از حوزه نفتی " چراغ 1 " از مسیر غرب به بازارهای جهانی منتقل می شود.
"وودورد" در خصوص سود حاصله از صدور نفت از این مسیر گفت : براساس محاسبات صورت گرفته تاپایان سال جاری میلادی جمهوری آذربایجان از این محل به 9 میلیون دلار درآمد دست خواهد یافت.
این مقام شرکت عملیات بین المللی آذربایجان درباره اقدام های صورت گرفته در حوزه های نفتی "آذری"،"چراغ" و "گونشلی" اظهارداشت: در حال حاضر در محل حوزه "چراغ" سکوی حفاری نصب شده است.
وی گفت : قرار است در آینده در این منطقه 6 سکوی حفاری دیگر نصب و راه اندازی شود.
۰ نفر