۲۴ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6883395
T T
۰ نفر
در دیدار سفیر رومانی از زنجان ، راههای همکاریهای صنعتی بررسی شد # زنجان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/08/79 به گفته معاون اداری مالی استانداری زنجان در دیــدار اخیر سفیر رومانی از ایــن استان ، زمینه همکاری واحــدهای تولیدی و صنعتـــی زنجان و کشور رومانی در زمینه های مختلف بررسی شد.
سید کمال الدین حسینی هاشمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران دیدار "نیکلای استان " سفیر رومانی از این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس گفتگوهای انجام شــده موضوع مبادله تهاتری شمش و روی در مقابل ورود ابــزار و ماشیـن آلات کشاورزی از کشور رومانی بررسی شد.
وی افزود: سفیر رومانی دراین سفرازواحدهای تولیدی صنعتی "ایران ترانسفو" " پارس سوییچ " و "پارس دکور" دیدار کرد .
وی همچنین افــزود : با توجه به بالابودن قیمت انواع سنگهای صنعتی مـورد نیاز کشـور رومانی قرار شد تا موضوع واردات سنک از ایران با توجه به قیمت مناسب آن مورد بررسی قرار گیرد .
معاون اداری مالـی استانـداری زنجان گفت : سفیر رومانی در این سفر با اشاره بـه تواناییـهای کشورش در زمینه های کشاورزی و صنعت آبیاری خواستار همکاری بیشتر در زمینه کشاورزی شد .
هاشمی افزود : با توجه به بـروز خشکسالی در سالهای گذشته سیستم آبیاری مکانیزه و استفاده ازفن آوری بالای این صنعت در رومانی می تواند برای کشاورزی ما نقش با ارزشی داشـته باشد و کـشور رومانی نیز برای واردات محصولات باغی استان زنجان اظهار تمایل کرده است .
براساس اظهارات معاون اداری ومالی استانداری زنجان به زودی هیئتی متشکل از متخصصان فنی و کارشناسی به منظور بررسی بیشتر وضعیت و امضای تفاهم نامه در زمینه های مورد علاقه به استان زنجان سفر خواهند کرد .
سفیر کشور رومانی در ایران روز شنبه به همراه هیئت اقتصادی این کشور از زنجان دیدار داشت .
(ع ـ ش 530/50/05)
۰ نفر