۲۰ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6883088
T T
۰ نفر
آمریکا برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی تلاش می کند # نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/08/79 درپی افزایش بهای نفت درآمریکااداره محیط زیست این کشور روزپنجشنبه اعلام کرد، دولت و بخش صنعت بدنبال راه های جدیدی هستند که از هدر رفتن انرژی جلوگیری نماید.
شبکه خبری ام اس ان بی سی در این باره گفت : صاحبان صنایع آمریکا در حال طراحی اتومبیلی هستند که در هر 80 مایل (128کیلومتر) یک گالن بنزین مصرف کند.
اداره محیط زیست آمریکا طرحهایی برای ساخت خانه و یا بازسازی منازل قدیمی به مردم ارایه کرده است که ضمن زیباسازی محیط زندگی از هدر رفتن انرژی در خانه جلوگیری می کند.
یکی ازطراحان به سازندگان خانه پیشنهاد داده است برای حفظ انرژی بیشتر در منزل از پنجره های نورگیر برای جذب نور بیشتر خورشید در نقاط مختلف خانه از جمله سقف خانه ها استفاده کنند.
همچنین قرار دادن دریچه گرما نزدیک کف زمین بجای بالا راه دیگری است که توصیه شده است .
اداره محیط زیست آمریکا رعایت فاصله در منزل تا اتاق های نشیمن، استفاده از چوب یا سنک در قسمت پایین بنای ساختمان و کاشتن درخت هایی که احتیاج به مراقبت ویژه نداشته و به حشره کش نیاز پیدا نکنند را توصیه کرده است تا درتابستان ازسایه درخت برای خنک ترنگاه داشتن منازل استفاده شود.
از سوی دیگر سازندگان اتومبیل اتومبیلی ساخته اند که توسط یک واکنش شیمیایی در موتور اتومبیل الکتریسیته تولید می شود و بخار آب بجای کربن تولید می کند.
تمیز بودن موتور اتومبیل گرچه نمی تواند مشکل ترافیک را حل کند اما می تواند آن را برای انسان ، گیاه و حیوانات قابل تحمل تر سازد .
سازندگان این نوع اتومیبل قصد دارند تا سال 2004 تعداد زیادی از این نوع اتومبیل ها را به بازار عرضه کنند./ح.م
۰ نفر