۵ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6881717
T T
۰ نفر
سامانه رایانه ای تشریفات گمرکی درآذربایجان شرقی راه اندازی می شود # تبریز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/08/79 داخلی.اقتصادی.گمرک ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی گفـت : به منظور کمک به بهبود رونــد صادرات غیرنفتی ، سامانه رایانه ای انجام تشریفات گمرکی ، در گمرکات ایــن استان راه اندازی می شود.
" محمد بهبودآهنی " روز پنجشنبه در گفتگو بــا خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : با راه اندازی این سامانه ، در آینده نزدیک صاحبان کالا قادر خواهند شد تا مشخصات کالای خود از طریق رایانه به گمرک ارائه کرده و پروانه وارداتی یا صادراتی را در مدت کوتاه دریافت کنند.
وی از سامانه رایانه ای انجام تشریفات گمرکی در آذربایجان شرقی به عنوان گامی اساسی در راستـای کمک به بهبود روند صادرات غیرنفتی استان یاد کرد و گفت : سامانــه رایانه ای ارزیابی کالا، همزمان با تبریز در نه منطقه گمرکی کشور نیز در حال ایجاد است.
" بهبود آهنی " افزود : همچنین با بهره برداری از این سامانه، برای کاهش تشریفات زایداداری وروان سازی روند صادرات غیرنفتی، نمایندگان صاحب اختیار دوایر ذی ربـط در امور صادرات و واردات در محل گمرک تبریز مستقر شده اند تا کار صدور پروانه صادرات کالاهای غیر نفتی در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.
بــه گفته وی همچنین تسهیلات لازم توسط گمرک تبریز برای انجام صادرات فرش دستباف ازاین گمرک ارائه می شود و صادرکنندگان به این تسهیلات دسترسی دارند.
(ا- م 500/51/05)
۰ نفر