۱۷ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6877485
T T
۰ نفر
عملیات ساخت ساختمان مرکزتوسعه منابع انسانی کشاورزی هرازمازندران آغازشد # ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/6/79 داخلی. اقتصادی. کشاورزی.
عملیات اجرایی ساخت ساختمانهای مرکز توسعه منابع انسانی کشاورزی هراز با حضور وزیر کشاورزی ، قائم مقام سفارت ژاپن و جمعی از مسوولان محلی در محمود اباد مازندران آغازشد.
دراین آیین قائم مقام مجری طرح طی سخنانی گفت : این ساختمان درزمینی به مساحت 87 هکتار وبا زیر بنای پنج هزار و 300 متر مربع ساخته می شود.
دکتر غلامعلی نجفی افزود : براساس برنامه ساختمان این مرکزباده میلیارد ریال اعتبار باید طی مدت یکسال به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت : کار این مرکز انجام مطالعات درزمینه یکپارچه سازی اراضی ، مکانیزاسیون برنج ، تحقیق و آموزش نیروی انسانی متخصص می باشد.
وی ادامه داد : این ساختمان دارای چهار ازمایشگاه با مساحت یکهزار و 326 مترمربع شامل آزمایشگاه بتن ، مکانیک خاک ، هیدرولیک و زراعت و مکانیزاسیون ، فضای اموزش ( 800 مترمربع ) اداری و پشتیبانی و...می باشد.
وی گفت : براساس برنامه های پیش بینی شده طی سه سال آینده باید 344 نفر دراین مرکزاموزش ببینند که ازاین تعداد 64 نفر زارعین منطقه هستند.
دکتر نجفی ادامه داد : سالانه چهار نفر از این مرکز برای طی دوره های آموزشی با هزینه کشور ژاپن به آن کشور اعزام می شوند.
وی گفت : طرح مرکز توسعه منابع انسانی کشاورزی هراز با همکاری کشور ژاپن ( به مدت پنج سال ) از سال 78 آغاز شده است .
وی افزود : براساس این طرح کشور ژاپن متعهد شده که کلیه امکانات آموزشی و دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز را تهیه کند.
وی اضافه کرد : کشتی حامل ماشین الات مورد نیاز این طرح از کشور ژاپن اکنون در یکی از بنادر جنوبی کشور پهلو گرفته و ارزش آن حدود یک میلیون دلار می باشدکه به صورت مجانی دراختیار این طرح قرار می گیرد.
وی اضافه کرد : طرف ژاپنی متعهد شده که پنج کارشناس به صورت دائمی و تعدادی به صورت موقت برای آموزش نیروی انسانی دراین مرکز اعزام کند.
وی گفت : 85 درصد کار این مرکز برامور زیر بنایی ( تجهیز و یکپارچه سازی اراضی ) استوار است ومابقی آن بر محور کشت دوم قراردارد.
درادامه این ایین " آزما " قائم مقام سفارت ژاپن درایران ازاغازعملیات اجرایی طرح توسعه منابع انسانی کشاورزی هراز و ساخت ساختمانهای آن ابراز خشنودی کرد.
وی طی سخنانی گفت : دراین طرح کارشناسان ژاپنی و همتایان ایرانی آنها درخصوص یکپارچه کردن اراضی ، مکانیزاسیون اراضی برنج کاری و زراعت کشت و کار برنج ، مهندسین و کشاورزان ایرانی را آموزش می دهند.
وی افزود : این عده درسطح 600 هزار هکتار اراضی شالیزاری ایران دانش و تکنولوژی که دراین خصوص کسب می کنند را توسعه می دهند که درنهایت دررسیدن به خود کفایی به کشور کمک می کنند.
وی ادامه داد : کشور ژاپن سالها در زمینه توسعه کشاورزی درمطالعات طرح توسعه کشاورزی حوزه هراز با ایران همکاری دارد.
وی با اشاره به این نکته که درهردو کشور ایران وژاپن اصلاحات ارضی صورت گرفته است اضافه کرد : مالکیت اراضی در ژاپن شبیه ایران است و برای این شباهت من معتقدم متخصصین ژاپنی دریکپارچه سازی اراضی درایران موثر و موفق باشند.
درپایان این آیین قائم مقام سفارت ژاپن درایران و وزیر کشاورزی برسم یادبود نهالی از نوع سوزنی برک دراین مرکز غرس کردند.
مرکز توسعه منابع انسانی کشاورزی هراز در کلیومتر ده جاده محمود اباد واقع است .
۰ نفر