۱۰ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6874326
T T
۰ نفر

همایش توسعه صادرات غیرنفتی برگزار می شود

۱۰ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6874326
همایش توسعه صادرات غیرنفتی برگزار می شود # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/05/79 ششمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی با هدف سرمایه گذاری، تولید وصادرات روزهای 22 و 23 مردادماه جاری در تبریز برگزار می شود.
دبیر همایش توسعه صادرات غیرنفتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اعلام این مطلب گفت: چند تن از وزرا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و دیگر مدیران اجرائی در این همایش درخصوص راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی سخنرانی خواهند کرد.
محمدباقر صدری افزود: این همایش موضوعاتی نظیر بسـترسازی برای تشکیل سـرمایه و پس انداز ملی، ایجاد امنیت ملی برای سـرمایه گذاری، جذب سرمایه و تخصـص ایرانیان مقیم خارج از کشـور، پردازش صادرات در مناطق ازاد تجاری و نقش انها در سرمایه گذاری و تولید بررسی می شود.
برای این همایش تاکنون 72 مقاله از دانشگاه های مختلف کشور ارسـال شده است که 20 مقاله آن چاپ و 13 مقاله از سوی اساتید دانشگاه ها در همایش ارایه می شود.
صدری تصریح کرد: نتایج همایش های گذشته در تنظیم سومین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه برنامه ریزان قرار گرفت و اجرائی شده است.
وی خاطرنشان کرد، بخشی از پیشنهادهای این همایش ها در جهت ایجاد فرهنک صادراتی، نیازمند زمان و همکاری های همه جانبه نهادها می باشد.
وی افزود: آموزش وپرورش می تواند در تنظیم کتب درسی در هدایت جامعه به سوی باور و عزم ملی در رابطه با تولید و صادرات، نقش مهمی به عهده گیرد.
20 / 120 / 122 / 11
۰ نفر