۳ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6873796
T T
۰ نفر
وزیران کار ایران و آلمان بر لزوم گسترش همکاری مشترک ،تاکید کردند # تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/5/79 وزیران کار ایران و آلمان در آخرین دور مذاکرات خود در تهران،بر لزوم گسترش همکاریهای مشترک به ویژه در زمینه های آموزشی تاکید کردند.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت کار، حسین کمالی در این دیدار با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اظهار داشت:بزودی کمیته کار و اموراجتماعی این کمیسیون تشکیل خواهد شد .امید است در چـارچـوب این کمیته توافقهای انجام شده میان مقام های دو کشور به اجرا درآید.
وی با اشاره به تجارب ارزنده آلمان در کـاهش میزان بیکاری و فعــالیت واحدهای کاریابی این کشور گفت: ایران از تجارب برلین در زمـینه سیاست های اشتغال و روش کاریابی ،استفاده خواهد کرد.
در این دیدار والتر ریستر وزیر کار آلمان با ابراز خرسندی از سفر به به تهران ، نتایج مذاکرات خود را با مقامات جمهوری اسلامی ایــران ، مثبت ارزیابی کرد.
وی با اشاره به بازدید خود از مرکز تربیت مربی وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:ایران از نظر مراکز فنی و حرفه ای دارای امکانات ، ظرفیت ها و مربیان ماهری است که می توان با بهبود روش های آمـوزشی ، کارایی این مراکز را افزایش داد.
وی سپس آمادگی آلمان را برای برقراری دوره های آموزشی جهت کــارآموزان ایرانی اعلام کرد وگفت:آلمان آخرین روش های آموزش فنی را در اختیار متخصصان ایرانی قرار می دهد.
وزیر کار آلمان افزود: در زمینه اشتغال متخصصان رشته رایانه، همکـاری مناسبی میان دو کشور برقرار خواهد شد و تعدادی از جویندگان دارای مـهارت رایانه در سطح عالی و کارشناسی در آلمان به کار گرفته می شوند.
لازم به ذکراست : وزیر کار آلمان برای گفت وگو و تبادل نظر با همــتای ایرانی خود روز جمعه وارد تهران شد.
20 / 126 / 169/ 13
۰ نفر