۸ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6871748
T T
۰ نفر
استاندارفارس:خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند درراه تعالی اندیشه گام بردارد # شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/4/79 داخلی. فرهنگی. رسانه ها.
استاندار فارس با اشاره به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی در تنویر افکار عمومی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند با هدایت افکار عمومی در راه تعالی اندیشه اجتماعی گام بردارد.
غلامرضا صحرائیان چهارشنبه در آیین گشایش منطقه هشتم خبری با اشاره به اینکه نــقش خبرگزاری جمهوری اسلامی واهمیت اطلاع رسانی ایــن سازمان هنوز نــاشناخته مانده است افزود:رساندن اخبار سریع و صحیح به مردم و مسوولان، رسالت سنگین این دستگاه رسانه ای است.
وی خاطرنشان کرد : سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند بااطلاع رسانی بهنگام، حد انتظار مردم را با حد درآمد سرانه کشور متوازن کند.
وی بر لزوم تحلیل وقایع توسط سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تحلیل وقایع جایگاه رسانه های گروهی را در جامعه افزایش می دهد و موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به آنها خواهد شد.
صحرائیان از بین رفتن زمینه اعتماد عمومی نسبت به رسانه ها را بزرگترین صدمه نسبت به یک رسانه دانست و گفت : هرسازمان خبری که اعتماد عمومی را از دست دهد خود بخود بسوی مرک پیش می رود.
استاندار فارس خبرگزاری جمهوری اسلامی را چشم و چراغ نظام دانست و اضافه کرد:این رسانه با رساندن اخبار به مسوولان نظام زمینه تسریع در تصمیم گیری - های اجتماعی را فراهم می کند.
صحرائیان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی وسایر رسانه ها نباید منتظر باشند تا حادثه ای اتفاق افتد و آنگاه به آن بپردازند بلکه می توانند با تبیین بموقع وقایع از بروز بسیاری از حادثه ها جلوگیری کنند.
وی راه اندازی منطقه هشتم خبری در شیراز را به فال نیک گرفت و افزود: سنخیت فرهنگی فارس واستانهای جنوبی کشور این فرصت را در اختیار این منطقه خبری قرار می دهد که برای توسعه فرهنگی جنوب بسترسازی کند.
استاندار فارس با انتقاد از بسته شدن مطبوعات گفت : با بستن مطبوعات نمی توان در راه پیشرفت توسعه سیاسی سدی ایجاد کرد و آن را متوقف ساخت.
صحرائیان افزود: رسانه های گروهی نقش برجسته ای دارند و باید در چارچوب موازینی که قانون اساس برای انان تعریف کرده با آن برخورد کرد.
وی بر لزوم اطلاع رسانی صحیح از فعالیت های دولت تاکید کرد و افزود : ما با ملتی هوشیار سرو کار داریم و نمی توان با بزرک کردن مشکلات اقتصادی، افکار عمومی را منحرف کرد.
استاندار فارس مشکلات اقتصادی موجود در کشور زاییده سالهای اخیر نیست و برآیند سیاست گذاری های سالهای پیشین است.
وی گفت: برخی در صددندکه این مشکلات را متصل کنند به دولت و آن را نتیجه عملکرد دولت کنونی بدانند.
صحرائیان بازگو کردن مکرر مشکلات را راه حل از بین رفتن آنان ندانست و گفت: باید راهکارهای علمی و عملی برای حل مشکلات توسط صاحب نظران ارایه شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه برخی نیز بی رویه توقعات مردم را بالا می برند گفت : سطح توقعات مردم باید متناسب با امکانات جامعه باشد و نمی- توان با یک درآمد 20 میلیارد دلاری توقعاتی 100 میلیارد دلاری داشت.
صحرائیان وجود امنیت اقتصادی را بستری برای رشد سرمایه گذاری ها دانست و خاطر نشان کرد : برخی نیز مرتب به نبود امنیت اقتصادی در کشوربرای سرمایه گذاری دامن می زنند که این خود می تواند ضد امنیت باشد.
مدیریت منطقه هشتم خبرگزاری جمهوری اسلامی به مرکزیت شیراز، اخباراستانهای فارس، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان را به خروجی این رسانه می فرستد.
۰ نفر