۱۱ خرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6869606
T T
۰ نفر
بیش از دو میلیارد ریال فرش از شهرستان قوچان صادر شد # قوچان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/03/1379 داخلی.اقتصادی.صادرات.صنایع.دستی.فرش.
مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف قوچان گفت: پارسال دو میلیارد و 350 میلیون ریال فرش از این شهرستان صادر شد.
اسرافیل اکبریان روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این چارچوب 6000 مترمربع فرش دستباف به کشورهای آلمان، اسپانیا و کانادا صادر شد.
وی افزود: به طور کلی فرشهای این تعاونی به سفارش تجار در ابعاد و طرحهای مورد علاقه آنها در نقشهای لچک ترنج، گل فرنک و افشان بافته می شود.
او گفت: شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف قوچان وابسته به سازمان جهاد سازندگی، با 300 میلیون ریال سرمایه دارای 370 عضو است.
وی افزود: شهرستان قوچان 700 دار قالی دارد و 3000 نفر در این زمینه فعالیت می کنند.
او کمبود سرمایه را از مشکلات اساسی این تعاونی عنوان کرد و گفت: این حرفه در صورت افزایش سرمایه تا 10 هزار نفر اشتغال زایی در سطح منطقه خواهد داشت.
مدیر سازمان جهاد سازندگی قوچان نیز گفت: همزمان با سفر هفته آتی رییس جمهور به این خطه نمایشگاه بزرک فرش دستباف روستایی در این شهرستان گشایش می یابد.
فرامرز زینل پور افزود: سفر آقای خاتمی به خراسان فرصتی است تا آثار قالیبافان هنرمند و تلاشگران روستایی استان در معرض دید هنرشناسان قرار گیرد.
قوچان در فاصله 125 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
۰ نفر