۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6868012
T T
۰ نفر
اجلاس سه کشور نفتی در مکزیکوسیتی بهای نفت را افزایش داد # نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/02/79 موافقت وزاری نفت عربستان ، ونزوئلا و مکزیک مبنی بر عدم افزایش سطح تولید اوپک باعث شد بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد.
وزرای نفت مکزیک ، ونزوئلا و عربستان پنجشنبه شب پس از اجلاس خود در "مکزیکو سیتی" پایتخت مکزیک اعلام کردند، افزایش تولید نفت الزامی ندارد و سهمیه های تعیین شده در اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک ) در اول ماه آوریل ( 13 فروردین ) دستکم در حال حاضر اهداف اوپک را برآورده می کنند.
"لوئیس تلز" وزیر نفت مکزیک ، "علی رودریگز" وزیر نفت ونزوئلا و" علی النعیمی" وزیر نفت عربستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاری در مکزیکوسیتی گرد هم آمدند تا درباره افزایش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز بحث و گفت و گو کنند.
یک کارشناس نفتی درباره دیدار وزرای نفت یاد شده گفت : شاخص های فعلی بازار نفت نشان می دهد طی چند ماه آینده اوپک نیازی به افزایش تولید نخواهد داشت و کشورهای عضو به احتمال قوی در اجلاس ژوئن خود سطح تولید را بالا نخواهند برد.
در پی پایان گرفتن دیدار وزرای نفت 3 کشور یاد شده ، بهای نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت بطوریکه در مجموع در هفته گذشته بهای نفت خام حدود ده درصد افزایش داشته است.
بهای نفت خام آماده تحویل در ماه ژوئن در بازار مبادلات تجاری نیویورک در مبادلات الکترونیک با 29 سنت افزایش به بشکه ای 29 دلار و 40 سنت رسید و با آغاز مبادلات روزمره بهای آن به بشکه ای 29 دلار و 88 سنت رسید.
اوپک خواستار تثبیت بهای نفت خام در محدوده بشکه ای 22 تا 28 دلار می باشد و اعلام کرده است در صورتی که بهای نفت برای مدت دستکم 20 روز از محدوده یاد شده خارج شود ، سطح تولید را روزانه 500 هزار بشکه افزایش و یا کاهش خواهد داد تا بهای نفت در محدوده مشخص شده تثبیت گردد.
۰ نفر