۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6867945
T T
۰ نفر
مطبوعات ترکمنستان از میزان ذخایر نفت و گاز این کشور در خزر خبر دادند # عشق آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/02/79 به نوشته مطبوعات چاپ ترکمنستان در همایش امروز پنجشنبه نفت و گاز شهر" هوستن " آمریکا ، مشخصات و میزان جدید ذخایر هیدروکربور ترکمنستان در دریای خزر اعلام شد.
بر پایه آخرین پژوهش های زمین شناسی شرکت آمریکایی ژئوفیزیکال ، میزان ذخایر نفت ترکمنستان در دریای خزر بالغ بر 11 میلیارد تن و میزان ذخایر گاز 5/5 تریلیون متر مکعب اعلام شده است.
روزنامه ترکمنستان بی طرف در شماره امروز پنجشنبه خود نوشت : قرار است در همایش های دوره ای در آمریکا ، لندن و عشق آباد ، مشخصات و آمار تحقیقات زمین شناسی بلوک های منطقه دریای خزر اعلام شود.
بر همین پایه در 19 ماه می"30 اردیبهشت " در لندن و در 30 ماه می"10 خرداد " در عشق آباد در همایش هایی که برگزار می شود، ترکمنستان به معرفی منابع نفت و گاز خود و بررسی پیشنهادهای شرکت های بین المللی خواهد پرداخت.
ترکمنستان مشخصات فنی و زمین شناسی 32 بلوک نفت و گاز در دریای خزر را برای ارایه به این همایش ها آماده کرده است ، این کشور قصد دارد از راه امضای قراردادهای همکاری با شرایط تقسیم محصول با شرکت های خارجی ، کار بهره برداری از این بلوک ها را آغاز کند.
هم اکنون چند شرکت خارجی از مالزی و انگلستان در آب های ترکمنستان در دریای خزر فعالیت دارند.
۰ نفر