۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6867880
T T
۰ نفر

نگرانی بنگاههای فروش خودرو در آمریکا

۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6867880
نگرانی بنگاههای فروش خودرو در آمریکا # واشنگتن ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/02/79 بنگاههای واسطه فروش خودرو درآمریکا نگران این هستند که اینترنت باعث کساد شدن کارشان شود.
بنگاههای معاملات خودرو در آمریکا مبارزه جدیدی را علیه روند حذف واسطه ها توسط اینترنت شروع کرده اند.
باگسترش شبکه اینترنت و انواع داد و ستدها بر روی این شبکه ، شرکتهای جدیدی مانند " کارز دایرکت کام " تاسیس شده اند کــه خــودرو را مستقیمااز کارخانه به مشتری می رسانند.
بازار سنتی خودرو در آمریکا همچون بسیاری از کشورها به این صورت بوده است که کارخانه ها خودروهای نو را از طریق بنگاههای واسطه وارد بازار می سازند.
باتوجه به اینکه سالانه 350 میلیارد دلار خودرو در آمریکا فروخته می شود، درصد قابل توجهی از این مبلغ نصیب بنگاههای واسطه می شود و گاهی با دست به دست کردن یک خودرو چند بنگاه از آن سود می برند.
بزرگترین شرکتهای خودروسازی آمریکا یعنی "جنرال موتورز" و "فورد" طی دو سال اخیر با تاسیس بخشهای جدید، قسمتی از کار بنگاههای واسطه رابه عهده خود گرفته اند، از جمله صفحه خانه هایی روی اینترنت برای فروش خودرو و دادن وام خودرو ایجاد کرده اند.
بنگاههای معاملات خودرو که حیات خود را در خطر می بینند، مبارزه جدی به این روند را شروع کرده اند و تا حدی نیز موفق بوده اند.
بر پایه این گزارش، در حال حاضر وجود بنگاههای واسطه سبب شده است هزینه عرضه خودرو به مصرف کننده 25 درصد بالا رود. اگر بتوان از طریق اینترنت خودرو را از سازنده به مشتری رساند با احتساب هزینه های مربوطه قیمت هر خودرو حداقل 1000 دلار کمتر از حد کنونی خواهد بود.12/30/ 230
۰ نفر