۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6867475
T T
۰ نفر
آغاز به کارسمینار" شبیه سازی مذاکرات تجاری" درمحل دبیرخانه اکو # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/2/79 سمینار" شبیه سازی مذاکرات تجاری " با حضور کارشناسان و متخصصان بازرگانی کشورهای عضواکو ، روز شنبه با سخنان معاون دبیرکل اکو و نماینده سازمان تجارت جهانی "اسمیت " در محل دبیرخانه اکو آغاز به کار کرد .
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ، این سمینار با همکاری و کمک های فنی و مالی سازمان تجارت جهانی و در راستای همکاری های این دو سازمان منطقه ای و جهانی ( eco wto, ) برگزار می شود و هدف آن آماده نمودن متخصصان کشورهای عضو اکو برای شرکت در مذاکرات مربوط به الحاق به سازمان تجارت جهانی و حذف موانع تجاری به منظور توسعه تجارت منطقه ای و جهانی می باشد.
این سومین سمینار آموزشی است که با همکاری دو سازمان برگزار می گردد و قرار است تا چهارشنبه آینده ( به مدت 5 روز ) ادامه یابد.
براساس همین گزارش ، در طول برگزاری این سمینار متخصصان و کارشناسان تجاری کشورهای عضو اکو با شرایط و راهکارهای مذاکره با استفاده از روش شبیه سازی آشنا می شوند.
شایان ذکراست از ده کشور عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اکو) سه کشور ترکیه ، پاکستان وقرقیزستان عضو سازمان تجارت جهانی بوده وچهارکشور جمهوری آذربایجان ، ایران ، قزاقستان و ازبکستان نیز درخواست عضویت در سازمان فوق را داده اند.
دو سمینار قبلی مربوط به بررسی راههای تسریع در پیوستن اعضای اکو به سازمان تجارت جهانی طی دو سال گذشته در ترکیه برگزار شدند.
۰ نفر