۴ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6866416
T T
۰ نفر
همکاری های صنعتی و تجاری کره جنوبی و ایران گسترش می یابد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/2/79 در دیدار آقای (چوهوان اک )معاون وزیر تجارت ، صنعت و انرژی کره جنوبی با وزیر صنایع ، بر ضرورت توسعه همکاری های صنعتی و تجاری میان دو کشور تاکید شد.
براساس گزارش روز یکشنبه روابط عمومی وزارت صنایع ، غلامرضا شافعی در این دیدار اظهار امیدواری کرد که بزودی اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل شود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران ، خواستار سرمایه گذاری مشترک کره جنوبی در زمینه ساخت و تعمیر کشتی های نفتی و تجاری شد.
وزیر صنایع دومین زمینه همکاری ایران و کره را گسترش همکاریهای شرکت های خودروساز دو کشور ذکر کرد و گفت: برای تامین نیازهای کشور و حضور در بازارهای جهانی ، صنعت خودرو ایران نیاز به سرمایه گذاری های جدید دارد.
همچنین ایران علاقه مند به همکاری در صنایع الکترونیک (لامپ تصویر تلویزیون ) با کره جنوبی است.
معاون وزیر تجارت ، صنعت و انرژی کره جنوبی در این دیدار اظهار داشت: هدف از سفر این هیات به ایران ، تجارت کالا و یا کسب منافع کوتاه مدت نیست بلکه بررسی زمینه های همکاری بلندمدت صنعتی و فنی بین دو کشور است.
آقای "چوهوان اک" افزود: در 2 سال گذشته مازاد تجارت کره رقم بالایی بوده و در حال حاضر مرحله دوم برنامه دولت که توجه به جهانی شدن اقتصاد و رقابت است ، آغاز شده است.
وی گفت: هرچند توسعه همکاری ها در برنامه سوم توسعه اقتصادی ایران و سرمایه گذاری مستقیم در منطقه و همکاری در صنایع کشتی سازی و الکترونیک از علایق دولت کره جنوبی است اما قبل از انعقاد هر قراردادی باید بر سر نیروی کار تکنولوژیکی ، قیمت و ترتیبات مالی توافق شود.
/20/ /80/ /102/ /124/ /13/
۰ نفر