۱۳ فروردین ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6864676
T T
۰ نفر

هند محدودیت ورود 714 قلم کالا را لغو کرد

۱۳ فروردین ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6864676
هند محدودیت ورود 714 قلم کالا را لغو کرد # دهلی نو- خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/01/79 هند روز شنبه محدودیتها در مورد واردات 714 قلم کالا را از میان برداشت و قول داد از اول آوریل سال آینده میلادی محدودیت در مورد 715 قلم کالای دیگر را نیز لغو کند.
"موراسلی ماران" وزیر بازرگانی هند ضمن اعلام سیاست واردات و صادرات هند برای سال مالی 2000-2001 که از روز شنبه ( اول آوریل ) آغاز شد، گفت: رفع تدریجی محدودیت در مورد واردات از سال 1996 شروع شده، اما بعلت کندی این روند از آن زمان تاکنون واردات کشور افزایش چشمگیری نداشته است.
وزیر بازرگانی هند افزود: دولت برای افزایش صادرات به میزان 20 تا 25 درصد درسال 2000-2001 نیز تدابیری در پیش گرفته که تاسیس مناطق بازرگانی آزاد در نقاط مختلف کشور، طبق الگوی چین یکی از آنها است.
وی همچنین اضافه کرد: برای افزایش صادرات بخش هایی نظیر سنک های قیمتی وجواهر آلات، دارو و مواد شیمیایی کشاورزی، چرم، صنایع دستی، لباس، ابریشم و سنک گرانیت نیز ابتکارهایی در پیش گرفته شده است.
ماران اظهارداشت: مناطق بازرگانی آزاد که بنام "حوزه های اقتصادی ویژه" یاد می شوند، در ایالت غربی گوجرات و جنوبی تامیل نادو، تاسیس خواهند شد.
این مناطق مکلف به پیروی از مقررات مربوط به واردات و صادرات عمومی هند نخواهند بود. علاوه براین، چهار حوزه صادراتی کنونی یعنی "سانتا کروز" در بمبئی، "کاندلا" در گوجرات، "ویزاک" و "کچین" در ایالت جنوب غربی کرلا نیز به مناطق بازرگانی آزاد تبدیل خواهند شد.
براساس سیاست جدید، قهوه، فلفل، آرد برنج و ذرت، گوشت از جمله صدها قلم کالایی هستند که واردات آنها از خارج به بازار مصرف هند آزاد می باشد.
12/30 -- 333
۰ نفر