۱۳ فروردین ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6864672
T T
۰ نفر

عقب ماندن بریتیش ایرویز از رقبای اروپایی خود

۱۳ فروردین ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6864672
عقب ماندن بریتیش ایرویز از رقبای اروپایی خود # لندن - خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/01/79 مقایسه موفقیت شرکت های مسافربری هوایی در جلب مسـافر در سـال گـذشته نشان می دهد ، شـرکت انگلیسی بریتیش ایرویز از رقبـای اروپایی خود به شدت عقب مانده است .
آخرین آمار اتحادیه شرکت های هوایی اروپایی که دیروزجمعه انتشار یافت حاکی از آن است که تعـداد مسافران بریتیش ایـرویز در سـال 1999 میلادی 8/3 درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته بود ولی با این همـه این شرکت در سال مزبور در قعر جدول شرکت های هوایی قاره اروپا قرار دارد.
بر اساس این آمار شرکت های رقیب بریتیش ایرویز نظیر ارفرانس،آلیتالیا و لوفت هانزا در سال گذشته موفق شده اند تا 13 درصد بر تعداد مسافرین خود بیافزایند.
آمار اتحادیه هوایی اروپا همچنین نشان می دهد ،خط هوایی ترکیه در سال گذشته میلادی توانسته است 33 درصد بر تعداد مسافران خود بیافزاید و از این حیث در صدر جدول شرکت های هوایی اروپا قرار گیرد.
بریتیش ایرویز اخیرا اعلام کرد ، در طول سال گذشته برای نخستین بار در طول دوران فعالیتش به عنوان یک شرکت غیر دولتی ضرر داده است.
این کارکرد منفی موجب شد تا باب ایلینک رییس بریتیش ایـرویز چند هفته پیش استعفای خود را به هیات مدیره تسلیم کند.
بریتیش ایرویز که در اواسط دهه 90 میلادی یعنی در اوج رکـود اقتصـادی در جهان جزء معدود شرکت های هوایی بزرک سوده بود از چند سال پیش به تدریج گوی رقـابت را به شرکتهای کوچک و کم هزینه واگـذار کرد و برای حفظ موقعیت جلب مسافر مجبور به اعطای تخفیف های ویژه شد.
۰ نفر