۹ اسفند ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6760512
T T
۰ نفر
شهروندان تهرانی:اتکا به دوپای خود بهتراز طی طریق بااتوبوس است (2وپایانی ) # تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/12/83 داخلی.اجتماعی.اتوبوس ... مشکل دیگری نیز وجود دارد که در ساعات اوج شلوغی و تقاضای سفر بروز می کند و آن ورود مسافران مرد به بخش ویژه بانوان در اتوبوس است، این امر برای بانوان ناراحتی ایجاد می کند و آنها معترضند که با توجه به ناعادلانه بودن تقسیم مقدار جا، باز همین قسمت اندک نیز توسط مسافران مرد اشغال می شود. زهرا صحرایی شهروندی است که به بی توجهی رانندگان به این موضوع یا گاهی اوقات همراهی آنها با مسافران مرد معترض است. وی تصریح کرد: برای بسیاری از اقشار جامعه به لحاظ مالی هیچ وجه ممکن نیست که با تاکسی یا آژانس به محل کار خود بروند، و اصلا منطقی نیست که سفرهای هر روزه با خودرو شخصی یا آژانس انجام شود. مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بزرک در این خصوص گفت: کمبود اتوبوس های شرکت واحد در روزهای بسیار سرد گذشته به علت توقف حدود 300 دستگاه اتوبوس گاز سوز است که این مساله باگذر زمان روبه بهبود می رود. مصطفی قهرمانی تصریح کرد: اینچنین بحران هایی نشانگر این مساله است که هنوز قابلیت گازسوز کردن اتوبوس های شرکت واحد را پیدا نکرده ایم، زیرا در مواقعی مانند یخبندان و هنگامی که با بحران کمبود گاز دچار شویم حمل و نقل شهر به بحران کشیده می شود در حالی که شرکت واحد موظف شده تا پایان سال 84 همه اتوبوس ها را گازسوز کند. وی راجع به مشکل همیشگی کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری افزود: بنا به نیاز سنجی انجام شده لازم است 4 هزار اتوبوس دیگر به 6 هزار اتوبوس موجود اضافه شود. قهرمانی ادامه داد: البته صرفا کمبود اتوبوس های شرکت واحد، را مشکل اصلی حمل و نقل شهری نمی دانیم، بلکه مشکلات دیگری نیز مانند نبود خط ویژه، ترافیک و تولید انبوه خودروهااز دلایلی است که موجب شده تا از ظرفیت موجود نیز استفاه مناسب صورت نگیرد. وی اضافه کرد: بعلت تراکم و گره هایی که در مسیر بعضی از خطوط اتفاق می افتد اتوبوس های شرکت واحد نیز همراه سایر خودروها در ترافیک متوقف می شوند که در نتیجه در مبادی و مسیر خطوط احساس انتظار زیاد مشاهده می شود. قهرمانی تصریح کرد: چون سرعت متوسط حرکت اتوبوس های شرکت واحد بدلیل افزایش خودروهای سواری در حال کاهش است این موضوع هم در ارائه خدمات تاثیر دارد و امکان زمان بندی برای حضور اتوبوس ها در ایستگاه ها را سلب می کند. وی معضل ترافیک، کمبود ناوگان و نبود راه های اختصاصی یا خط ویژه کافی را به عنوان عوامل افزایش زمان سفر تاثیر گذار است. وی گفت: توزیع اتوبوس در خطوط بر اساس معیارهایی از قبیل طول مسیر خط تقاضای سفر، نوع موتور اتوبوس ( پرقدرت ومتوسط ) و...است. قهرمانی در زمینه آموزش رانندگان اظهار داشت: رانندگان بر حسب قانون و مقررات انجام وظیفه می کنند و آموزش نیز جزء برنامه کاری شرکت برای کلیه پرسنل خصوصا رانندگان است. مدیر روبط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بزرک همچنین اظهار داشت: برخی از رانندگان در ساعتی از روز درمبادی خط به علت مسافر اندک این فرصت را مغتنم شمرده واز اتوبوس پیاده می شوند تا رفع خستگی کنند; اما این به حدی نیست که ظرفیت نشسته اتوبوس کامل شود. وی در زمینه مدت زمان توقف اتوبوس ها درایستگاه ها گفت: توقف اتوبوس ها درایستگاه ها برای پیاده یا سوار کردن مسافران است و مدت زمان آن بستگی به تعداد مسافران ایستگاه دارد. وی افزود: در زمان حاضر باتوجه به وضع معابر و تعداد بی شمار خودروهای سواری، تنها راه حل، تخصیص راه های اختصاصی (خط ویژه ) در هسته مرکزی و گلوگاه های ترافیکی شهری است که این شرکت برای 105 کیلومتر مسیر ویژه طرحی ارایه داده است. قهرمانی نبود راههای مناسب حمل و نقل عمومی، نبود امکانات و تجهیزات لازم حمل و نقل، عدم برخورد منطقی با حمل و نقل درون شهری و عدم تخصیص بودجه مناسب حمل و نقل را از مشکلات و معضلات شرکت واحد اتوبوسرانی دانست.
بسیاری از شهروندان پایتخت نشین که از وضع موجود حمل ونقل عمومی ناراضی هستند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مرکز استان تهران، پیشنهاد دادند که برای رهایی از معضلات و مشکلات روزانه ی ناشی از استفاده از اتوبوس ها و دیگر وسائط نقلیه ی عمومی، به منفعت تهرانی ها است که به دو پای خود اتکا کنند.
این گونه سلامت خود را نیز بیمه می کنند. تهرام/ک/2336/682
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد