۷ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6736534
T T
۰ نفر

جاده تهران ـ ورامین، خطرآفرین برای مسافران

۷ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 6736534
جاده تهران ـ ورامین، خطرآفرین برای مسافران # ورامین، تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/06/83 جاده تهران ـ ورامین، یکی از پرترددترین و در این حال پر خطرترین مسیرهای کشور است که شهروندان ورامینی به دلیل اشتغال، تحصیل و ... مکررا از آن استفاده می کنند. شهرستان ورامین به دلیل کمبود فرصت شغلی و امکانات تحصیلی در رده عالی، دارای تعداد زیاد مسافر در ساعات اولیه و پایانی روز است که به این دلیل به این شهرستان، شهر خوابگاهی می گویند، یعنی صبحها ساکنان آن از شهر خارج شده و شبها برای استراحت به منازل خود دراین شهرستان باز می گردند. این امر باعث شده تعداد بسیار زیادی اتومبیل در مسیر جاده درحال تردد باشد، جاده ای که سال ها پیش ظرفیت عبور خود را از دست داده واز سال ها قبل در این مسیر شاهد به وجود آمدن حوادثی دلخراش بوده ایم که منجر به از بین رفتن تعداد بسیار زیادی از مسافران این جاده شده است. در چند روزگذشته شاهد بودیم که یک دستگاه مینی بوس در این جاده کنترل خود را از دست داد و واژگون شد که بیش از 7 نفر از شهروندان ورامینی جان خود را در این حادثه از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح و مصدوم شدند.
این جاده با شرایط بسیار نامناسب هر روز در کمین جان و مال مسافران خود نشسته است به خصوص در مسیر روستاهای قلعه نو تا روستای طالب آباد که به عنوان قتلگاه رانندگان نامیده می شود، بیشتر تصادفات رخ می دهد. عرض کم جاده، روشنایی نامناسب، آسفالت خراب، فرعی های نامنظم و تقاطع های بدون راهنما عواملی هستند که تعداد تصادفات را در این مسیر افزایش داده است. در سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، اعتباراتی به این بخش اختصاص یافت. قبل از این سفرها نیز اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال برای تعریض این جاده در نظر گرفته شد، اما تا به حال برای تعریض این جاده اقدامی صورت نگرفته است. نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای تحقق آزادراه تهران ـ ورامین ـ پیشوا، گفت: با پیگیرهای به عمل آمده مسوولان و بنده و انعکاس خطرات این جاده در رسانه های گروهی و نیز با سفر وزیر راه به شهرستان ورامین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مجاب کردیم که طرح این آزادراه را در قالب لایحه ای به مجلس بفرستد. "حسین نوش آبادی" افزود: با پیگیری های انجام شده این طرح به عنوان طرح ملی در سال 83 گنجانده شده است که به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در امسال به مرحله اجرا در خواهد آمد. وی با اشاره به این مطلب که توسعه راه ها، راه مناسبی برای توسعه کشور است از اختصاص بودجه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال برای این طرح خبر داد و آغاز مرحله اجرایی این طرح را از سال 83 اعلام کرد. به اعتقاد کارشناسان، در مورد خطراتی که هر روز سایه مرک را بر سر مسافران می گستراند، نمی توان به واسطه محدودیت های مختلف دست روی دست گذاشت و با تاخیر در این زمینه اقدام خاصی را انجام نداد. آمار تصادفات دراین مسیر بقدری بالا است که ضروری است مسوولان محترم هر چه سریعتر در این زمینه اقدام نموده و مانع از به وجود آمدن حوادث ناگوار بیشتری شوند. تهرام/ح.م/682/
۰ نفر