۱۵ مرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6686976
T T
۰ نفر
دانشجویان مکانیک دانشگاه صنعتی شریف:توسعه پارس جنوبی در گرو عزم ملی است # عسلویه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/05/84 داخلی.اقتصادی.پارس جنوبی. جمعی از دانشجویان مکانیک دانشگاه صنعتی شریف گفتند:همانگونه که در خصوص دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای در کشور وفاق وجود دارد، پیرامون توسعه پارس جنوبی نیز باید اراده ملی بر این امر قرار گیرد. این عده که برای دیدن تاسیسات صنعتی در پارس جنوبی به این منطقه آمده بودند در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به بیان دیدگاههای خود راجع به پارس جنوبی پرداختند. " مهدی کیانی"در این مورد گفت:ممکن است در آینده به هر دلیل کشور با محدودیت و یا تحریم هایی روبه رو شود که حتی اگر این احتمال هم محقق شود نباید بر پروژه های اقتصادی پارس جنوبی تاثیر منفی داشته باشد. وی افزود:درنک در زمینه بهره برداری از میدان گازی مشترک با کشور قطر جایز نیست و لازم است همه ابزار و توان مورد نیاز برای به حداکثر رساندن این فعالیت فراهم باشد. " سید احسان مرعشی" هم گفت:فعالیت در پارس جنوبی اگر تحت تاثیرمتغیرهای سیاسی و یا بازی های سیاسی قرار گیرد، بیشترین صدمه را متوجه کشور می کند.
به اعتقاد این دانشجو به همین علت مسوولان سیاسی و برنامه ریزان در سطوح کلان وظیفه دارند به این مورد ویژه توجه کافی داشته باشند و بهترین و کارآمدترین افراد و مدیران با هر گرایش فکری را برای مدیریت و اداره پارس جنوبی بگمارند. وی همچنین خاطر نشان کرد: در این دیدار متوجه شدم که شماری از مدیران با توجه به احتمال برخی جابجایی قدرت در کشور نگرانی هایی دارند که باید این نگرانی ها توسط مسوولان ارشد اجرایی و تصمیم گیرنده برطرف شود. "امین اصغری" نیز گفت: مفهوم عزم ملی برای توسعه پارس جنوبی تنها درباره مسوولان و مدیران نیست، بلکه متخصصان و کارکنان نیز می توانند در این باره نقش آفرینی کنند. این دانشجو نیز گفت:ضمن تامین رفاه و آسایش کارکنان در پارس جنوبی باید از اسراف و حیف و میل هم جلوگیری کرد تا بیشترین بهره ناشی از فعالیت در منطقه به مردم باز گردد. " بابک شعبانی" هم گفت:این توهم که در عسلویه با کار کم ، دریافتی زیاد وجود دارد مشکل افرین خواهد بود،کسانی که برای فعالیت دراین منطقه انتخاب می شوند برای تحمل شرایط سخت و طاقت فرسا باید آمادگی داشته باشند و مانند سربازی فداکار در سنگر اقتصادی هوشیارانه عمل کنند. وی اظهار داشت: در عسلویه کارهای خوبی انجام شده اما هنوز ناهماهنگی در بخش هایی وجود دارد که برای حل آنها همه دست اندرکاران با طراحی و برنامه منظم می توانند همکاری کنند. شعبانی توجه به مسایل زیست محیطی و همچنین ایمنی کارکنان را از جمله مواردی عنوان می کند که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است. "سعید نجفی " نیز گفت:اگر وضعیت اقتصادی کشور خدای ناخواسته به شرایط سختتری نیز برسد، نباید از سرمایه گذاری برای توسعه پارس جنوبی غفلت کرد.
وی افزود:پارس جنوبی باید نقش اساسی در توسعه کشور داشته باشد و به همین علت با توجه به پتانسیلهای موجود، استفاده از شرایط و بسترهای مناسب باید منطقی تر صورت پذیرد. وی مدیریت اعمال شده در منطقه ویژه اقتصادی پارس را مناسب ارزیابی کرد.
678/681
۰ نفر