۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6624269
T T
۰ نفر
اهم اقدامات دولت در راستای ارتقای فرهنگی وآموزشی استان بوشهر ابلاغ شد ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/12/86 داخلی.سیاسی.دولت.مصوبه.بوشهر.
"پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری اهم اقدامات دولت در راستای ارتقای فرهنگی و آموزشی استان بوشهر را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف کرد با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و بارعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص مبلغ 90 میلیارد ریال جهت احداث تالار مرکزی بوشهر اقدام کند.
دولت همچنین پنج میلیارد ریال جهت کمک به مساجد و اماکن مذهبی، 15 میلیارد ریال جهت تکمیل و تجهیز ساختمان کتابخانه عمومی مرکزی بوشهر،سه میلیارد ریال جهت انجام فعالیت های فرهنگی، 2 میلیارد ریال جهت تکمیل و تحهیز مجتمع فرهنگی،هنری، سینمایی بهمنی در این استان اختصاص داده است.
دولت همچنین سه میلیارد ریال جهت ارتقای فرهنگ پایداری،مقاومت و برگزاری همایش مقاومت بانوان مبارز با نیروهای انگلیسی با مشارکت استان و کمیته پدافند غیرعامل به نسبت مساوی و هشت میلیارد ریال برای مصلی های استان و هشت میلیارد ریال برای مساجد استان بوشهر از محل اعتبارات ملی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده است.
همچنین با تصویب هیات وزیران، وزارت علوم،تحقیقات و فناوری موظف شد با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و با رعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص مبلغ 25 میلیارد ریال جهت تکمیل دانشکده فنی مهندسی خلیج فارس اقدام کند.
دولت15 میلیاردریال برای احداث خوابگاه دانشگاه خلیج فارس و 16 میلیارد ریال جهت محوطه سازی دانشگاه خلیج فارس با مشارکت استان به نسبت مساوی، 10 میلیارد ریال جهت تجهیز وتعمیرات اساسی دانشگاه خلیج فارس با مشارکت استان به نسبت مساوی و 20 میلیارد ریال جهت احداث دانشکده کشاورزی برازجان اختصاص داده است.
دولت همچنین 10میلیاردریال جهت احداث خوابگاه، مبلغ 5/1 میلیارد ریال جهت احداثمسجدو مبلغ یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و تعمیرات دانشکده کشاورزی برازجان و 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه پیام نور و همچنین 20 میلیاردریال از محل اعتبارات وزارت نفت جهت توسعه دانشگاه پیام نور در استان بوشهر در اختیار وزارت علوم قرار داد.
هیات وزیران،وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد که با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همکاری استانداری بوشهر و با رعایت مقررات قانونی مواردی چون اختصاص مبلغ 15 میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام مربوط به خیرین مدرسه ساز در استان و اخذ مجوز لازم و تامین تجهیزات و راه اندازی آموزشکده کشاورزی در سعد آباد از شورای عالی گسترش آموزش عالی مشروط به تامین فضای مورد نیاز توسط استان و راه اندازی آموزشکده و هنرستان فنی در رشته های مختلف به تعداد کافی را پیگیری نماید.
بر اساس تصمیم هیات وزیران مناطق تپه چکاسه، گلوبردکان ، سد رئیسعلی دلواری ،مند ، خائیز ، و سر قنات در استان بوشهر به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعیین شدند.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است باهماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بارعایت مقررات قانونی با همکاری استان نسبت به انجام مطالعات و ایجاد زیر ساخت های در طول سالهای 1387 و 1388 اقدام نماید.
هیات وزیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را موظف کردند با رعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال جهت ساماندهی بافت قدیم بوشهرو سیراف و مطالعه ایجاد بازارچه صنایع دستی در بازار قدیم بوشهر در سال 1378و ایجاد بازارچه مذکور در سالهای 1387 و 1388 با همکاری استان اقدام کند.
سازمان تربیت بدنی نیز موظف شد با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و با رعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص مبلغ 45 میلیارد ریال جهت تکمیل استادیوم پانزده هزار نفری بوشهر، مطالعه و احداث سالن دو و میدانی بوشهر،مطالعه و احداث اسکله قایق رانی ،احداث هجده سالن ورزشی در استان بوشهر اقدام نماید.
با توجه به مصوبات هیات وزیران، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف شده است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و همکاری استاندار بوشهر و با رعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص مبلغ 30 میلیارد ریال جهت تکمیل سایت بهمنی دانشگاه علوم پزشکی شامل احداث کتابخانه، سالن اجتماعات و محوطه سازی ،تجهیز بیمارستان دیر پس از احداث بیمارستان توسط وزارت نفت اقدام کند.
هیات وزیران همچنین مبلغ2 میلیارد ریال جهت استقرار کامل سیستم IT در پردیس دانشگاه علوم پزشکی ، 20 میلیارد ریال جهت تجهیز پایگاه اورژانس جاده ای، بیمارستان بوشهر و بیمارستان فوق تخصصی قلب بوشهر، بیست دستگاه آمبولانس جهت مراکز بهداشتی و درمانی وبیمارستانهای استان،تجهیز و راه اندازی فاز دوم بیمارستان اهرم در حد نیاز پس از تکمیل ساختمان توسط استانداری و وزارت نفت،تکمیل و تجهیز خوابگاه دویست و شصت نفره دختران و خوابگاههای موجود در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.
احداث و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت درسطح استان، احداث بیست و پنج واحد مسکونی برای محققان و پزشکان در سطح استان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تجهیز بیمارستانهای کنگان و خورموج، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو در استان از دیگر مواردی است که وزارت بهداشت موظف به اجرای آن در استان بوشهر شده است.
هیات وزیران همچنین مبلغ 2 میلیارد ریال جهت مبارزه با شوع بیماریهای سالک درسطحاستان بوشهراز محل اعتبارات نهادریاست جمهوری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده است.
سیام * 1324**9139 شماره 109 ساعت 15:54 تمام
۰ نفر