۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6619518
T T
۰ نفر
مدیرعامل شرکت انتقال گاز: بازدهی انتقال گاز در تاسیسات رشت افزایش یافته است (بخش دوم و پایانی ) .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/11/86 داخلی.اقتصادی.گاز.انتقال.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به افزایش بازدهی انتقال گاز در تاسیسات تقویت فشار رشت اشاره کرد و گفت: براساس اقدامات این شرکت، بهره برداری از امکانات این تاسیسات 5/2 برابر افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "مصطفی کشکولی" افزود: این اقدامات سبب شد تا مصرف گاز در استانهای گیلان و مازندران تقویت و از امکانات آن بیش از دو برابر استفاده شود.
کشکولی افزود: براساس این طرح، مصرف گیلان از مصرف استان مازندران جدا شد و تاسیسات تقویت فشار رشت به تقویت فشار گاز مازندران اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: تمام تغییرات یاد شده طی دو هفته گذشته انجام گرفت به گونه ای که هم اکنون وضعیت انتقال گاز به استان مازندران روبه بهبودی است.
این مقام مسئول در شرکت گاز در خصوص ویژگیهای طرح تغییرات در تاسیسات تقویت فشار رشت گفت: این طرح دارای محاسن خوبی است اول اینکه براساس آن مصرف گیلان تقویت نمی شود ضمن اینکه ضریب تراکم کمپورسورها بشدت افزایش یافته است.
کشکولی با بیان اینکه شرکت انتقال گاز ایران هم اکنون با این اقدامات خود توانسته واردات را که در شرایطی کنونی قطع است را پوشش دهد، گفت: در شرایط کنونی بیش از زمانی که هم تولید و هم واردات گاز داشتیم، گاز را از پایانه های تولید به نقاط مصرف منتقل می سازد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: اگر سرمای بی سابقه امسال که موجب تحمیل مصرف غیرمتعارف به کشور شد، نبود، کشور هیچگاه به مشکل گاز برخورد نمی کرد.
وی خطوط انتقال گاز در کشور را دارای دو خط اصلی دانست و گفت: این دو خط متاسفانه قدیمی و فرسوده هستند اما شرکت انتقال گاز توانست حدود 300 کیلومتر از خط اول را در نیمه نخست امسال تعمیر اساسی کند.
کشکولی همچنین با بیان اینکه خطوط انتقال گاز در سایر کشورها به صورت شبکه ای است، اظهار داشت: خطوط انتقال گاز در کشورمان به صورت درختی است یعنی چنانچه گاز به اندازه کافی موجود باشد، به انتهای تمام شاخه ها خواهد رسید اما اگر خطوط دچار افت فشار شوند گاز نیز به انتهای شاخه ها نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: اکنون متولیان حوزه گاز به این نتیجه رسیده اند که خطوط گاز کشور را به صورت شبکه ای طراحی کنند.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز همچنین اظهار داشت: هم اکنون در این شرکت تیمی تشکیل شده تا با شناسایی تنگناهای موجود در خطوط انتقال گاز، پیش بینی های درستی برای سال آینده اتخاذ شود.
اقتصام ** 1553**1574 شماره 177 ساعت 19:17 تمام
۰ نفر