۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6619487
T T
۰ نفر
وزیر اقتصاد فرانسه طرح نجات بوش را به شدت مورد انتقاد قرار داد ...................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/11/86 خارجی.اقتصادی.اقتصاد.آمریکا.فرانسه.
"کریستین لاگارد" وزیر اقتصاد فرانسه روز سه شنبه طرح موسوم به "طرح نجات" را که اخیرا از سوی "جرج دبلیو بوش" رئیس جمهور آمریکا ارائه شده است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: وزیر اقتصاد فرانسه با انتقاد از طرح نجات رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد که بوش در طرح خود باید افقی فراتر از آنچه که در طرح مذکور مطرح شده را مورد نظر قرار می داد.
وی در ادامه در همین خصوص تصریح کرد که به عنوان مثال وی باید در نظر می گرفت که چگونه می توان میلیاردها دلار را که در طرح مذکور درخواست شده است را به اقتصاد آمریکا تزریق کرد.
وزیر اقتصاد فرانسه که در خصوص طرح نجات بوش از طریق رادیو صحبت می کرد در همین خصوص افزود: "مواردی که در این طرح مطرح شده است بسیار نامشخص و نامفهوم است چرا که قبل از هر چیز باید مشخص شود که این میلیاردها دلار درخواست شده در چه زمینه هایی و با چه سرعتی باید تزریق شود." وی در ادامه خاطر نشان کرد که طرح مذکور تنها بیانگر یک درصد از تولید داخلی ناخالص آمریکا است.
بر اساس این گزارش ، جرج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته طرحی را موسوم به طرح نجات معرفی کرده است که بر اساس آن درخواست بودجه ای معادل 140 میلیارد دلار را برای تزریق در بازار مصرف آمریکا درخواست کرد.
به گفته وزیر اقتصاد فرانسه داروی محرک واقعی برای اقتصاد آمریکا به خصوص در زمینه مالی آن یک جریان سالم و سازگار است .
وی در ادامه همچنین خاطر نشان کرد که وضعیت تورم و بیکاری در آمریکا در مقایسه با اروپا بسیار متفاوت است به طوری که فاکتورهای مذکور در آمریکا به مراتب بیشتر از کشورهای اروپایی احساس می شوند.
اظهارات وزیر اقتصاد فرانسه در حالی مطرح شده است که اخیرا نیز نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک مناظره تلویزیونی در کارولینای جنوبی سیاست های اقتصادی جرج بوش رئیس جمهور این کشور را به شدت محکوم کردند.
"باراک اوباما" سناتور ایلینویز و از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا درباره خطر رکود اقتصادی در این کشور هشدار داد و تاکید کرد اگر اقتصاد خود را پویا نکنیم به سمت رکود اقتصادی شدید پیش می رویم.
وی همچنین سیاست کاهش مالیات جرج بوش را زیر سوال برد و گفت تنها ثروتمندان از این طرح نفع می برند.
اوباما با اشاره به جنگ عراق خاطر نشان کرد بوش میلیاردها دلار در جنگی هزینه کرد که ورود به چنین جنگی هرگز به وی اجازه داده نشده بود .
"هیلاری کلینتون" سناتور نیویورک و دیگر نامزد دموکرات ها نیز در اعتراض به سیاست های غلط رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد طرح جرج بوش برای احیای اقتصاد آمریکا نامناسب است چرا که خیلی دیر مطرح شد.
صویر**2351** 1418 شماره 146 ساعت 17:00 تمام
۰ نفر