۳۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6619130
T T
۰ نفر
ارزش صادرات 9 ماهه آذربایجان شرقی بیش از یک میلیارد دلار اعلام شد ...............................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/10/86 داخلی.اقتصادی.صادرات.
رییس سازمان بازرگانی استان آذربایجانشرقی ارزش صادرات 9 ماهه سالجاری کالاهای غیر نفتی در این استان را یک میلیارد و 62 میلیون دلار اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق نجفی روز یکشنبه در نشست تولیدکنندگان و صادرکنندگان این استان با اعلام این مطلب خواستار تنوع بخشی به صادرات و حضور بیشتر در بازارهای جدید به منظور افزایش صادرات شد.
وی یادآور شد که در زمان حاضر 80 نوع کالا از این استان به 100 کشور جهان صادر می شود ولی فرصت های صادراتی قابل توجهی نیز وجود دارد که تجار استان باید با بهره برداری از این فرصت ها بر میزان صادرات کالاهای غیرنفتی بیافزایند.
نجفی همچنین آمادگی بخش دولتی برای هرگونه همکاری با تجار بخش خصوصی در کشف فرصت های جدید صادراتی اعلام کرد و تاکید کرد که سازمان بازرگانی استان اقداماتی را در جهت کمک به بخش خصوصی در این رابطه آغاز کرده است.
رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از تجار این استان به عنوان موفق ترین تجار کشور یاد کرد و تاکید نمود که تجار ایرانی باید در جهت ایجاد همکاری و تعامل با تجار و فعالان اقتصادی سایر کشورها تلاش کنند.
نجفی در پایان یادآور شد که اجرای اصل 44 قانون اساسی نوید بخش حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در عرصه صادرات کشور است و این مهم در حال اجرایی شدن است. کد/2 612/586/1139 شماره 058 ساعت 12:53 تمام
۰ نفر