۳۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6619099
T T
۰ نفر
شهرستان مرزی سردشت صاحب بازارچه عرضه کالاهای خارجی می شود .......................................................
سردشت، مهاباد خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/10/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.بازارچه های مرزی.
شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی نیز صاحب بازارچه مرزی عرضه کالاهای خارجی می شود.
شهردار سردشت روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا اظهار داشت : این بازارچه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در یکی از مناطق مرکزی شهر احداث شده است و در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
صلاح کردستانی گفت: با بهره برداری از این بازارچه، کالاهای خارجی وارداتی از طریق بازارچه مرزی این شهرستان به این بازارچه وارد و بدون نیاز به انتقال به دیگر بازارچه های شهرهای همجوار بفروش خواهد رسید.
وی اضافه کرد: برای احداث این مکان که دارای 144 باب مغازه می باشد چهار میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است . کردستانی افزود: با آغاز بکار بازارچه مذکور ضمن ایجاد زمینه اشتغال برای 200 نفر در سطح این شهرستان و ایجاد بستر مناسب مبادلات تجاری با کردستان عراق نقش موثری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه ایفا خواهد کرد .
در زمان حاضر بیشتر شهرهای مرزی جنوب آذربایجان غربی از جمله پیرانشهر، مهاباد و نقده دارای بازارچه کالاهای خارجی می باشند که روزانه بویژه در ایام تعطیل پذیرای هزاران نفر مسافر از اقصی نقاط کشور می باشند . شهرستان سردشت با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی و در منطقه مرزی با عراق واقع است . ک/3 7506/584/1139 شماره 027 ساعت 10:45 تمام
۰ نفر