۱۱ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6616797
T T
۰ نفر
اجرای طرح فاضلاب بندرعباس به 640 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .............................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری الامی 11/10/86 داخلی.اقتصادی.فاضلاب.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد : تکمیل طرح فاضلاب شهر بندرعباس به 640 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مهندس " حسین خادمی" در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون 766 میلیارد و 255 میلیون ریال برای اجرای طرح فاضلاب این شهرستان هزینه شده است ، گفت : در صورت تامین منابع مالی در مدت دو سال این طرح به بهره برداری خواهد رسید .
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل این طرح اظهار داشت : با توجه به بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و نفوذ ناپذیری خاک از یک سو و توسعه روز افزون شهر از سوی دیگر ، چنانچه روند جمع آوری فاضلاب با سرعت بیشتری ادامه نیابد، مردم با مشکلات عدیده ای در اینده مواجه خواهند شد .
به گفته خادمی ، تاکنون 98 درصد عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب ، 80 درصد از عملیات اجرایی ایستگاه های بالابر و پمپاژ ، 52 درصد از کار لوله -گذاری خطوط اصلی و فرعی و انتقال و انشعاب 50 هزار واحد مسکونی در محلات شرق بندر عباس انجام شده است .
وی سپس با اشاره به بحران کمبود آب در استان هرمزگان و بروز 9 سال متوالی خشکسالی در این منطقه خاطرنشان کرد :با جیره بندی و آبرسانی سیار توانستیم تابستان امسال رفع این مشکل را مدیریت کنیم ، اما با توجه اینکه تنها از سد "استقلال " میناب آب تامین می شود ، اگر تا پایان سال بارندگی و بارش های جوی صورت نگیرد ، در آینده با مشکل اساسی مواجه خواهیم شد .
اقتصام ** 9142 ** 1557 شماره 115 ساعت 15:12 تمام
۰ نفر