۱۱ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6616785
T T
۰ نفر
مدیر عامل مترو : تاکنون 318 میلیون سفر با مترو انجام شده است .............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/10/86 داخلی.اجتماعی.مترو.محیط زیست.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو ) گفت : تاکنون 318 میلیون سفر توسط مترو از آغاز به کار آن تا پایان آذرماه امسال انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس "محسن هاشمی" روز سه شنبه در مراسم گشایش همایش مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم های محیط زیست افزود: تلاش می شود این میزان سفر تا پایان امسال به 400 میلیون سفر برسد.
هاشمی گفت : اگر خطوط مترو از جمله توسعه خط یک و افزوده شدن خطوط سه و چهار به اضافه برنامه سوم مترو که هشت خط داخلی است انجام پذیرد، قابلیت صرفه جویی اقتصادی بسیار بالایی پیدا می کنیم که مبلغ این صرفه جویی به دو هزار و 600 میلیارد تومان در سال بالغ می شود.
وی با اشاره به این که جمعیت تهران و شهرک های اقماری آن در 25 سال آینده رشد قابل توجهی پیدا می کنند ، افزود : در 25 سال آینده جمعیت شهرک های اقماری به 10 میلیون و تهران به 9 میلیون نفر خواهد رسید.
*** هشت میلیارد دلار خسارت ناشی از آلودگی در تهران مدیر عامل مترو، در مورد وضعیت خسارات ناشی از آلودگی در تهران به ویژه آلودگی هوا گفت: این خسارات در حد بسیار بالا و حدود هشت میلیارد دلار تخمین زده شده است .
وی یادآور شد: در صورت ادامه این وضعیت، تا 15 سال آینده خسارات یاد شده به 140 میلیارد دلار می رسد.
هاشمی به "طرح جامعه ریلی تهران" اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون به شورای شهر و سازمان مسکن شهری ارایه شده که در صورت تصویب و اجرای آن وضعیت تهران از نظر حمل و نقل از پاریس هم بهتر می شود.
وی افزود: این طرح یک طرح بلند پروازانه با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلار است که در طول 25 سال اجرا خواهد شد.
مدیرعامل مترو به برنامه بلند مدت حمل و نقل ریلی تهران اشاره کرد و گفت: به جز هشت خط مترو که 251 کیلومتر است چهار خط متروی اکسپرس هم به طول 179 کیلومتر در نظر گرفته شده که این خطوط در مسیر شهرهای اقماری خواهند بود.
وی همچنین راه اندازی پنج خط تراموا، یک خط مونوریل، 113 ایستگاه تبادلی، 19 پارک سوار و 54 ایستگاه انتقالی را از دیگر برنامه های آینده اعلام کرد.
به گفته هاشمی با اجرای این برنامه روزانه 10 میلیون سفر انجام شود.
وی گفت: در صورتی که روزانه 10 میلیون سفر با این سیستم انجام شود ، دو میلیارد دلار صرفه جویی در سوخت خواهیم داشت .
*** امسال بخشی از خط چهار مترو راه اندازی می شود مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) همچنین از راه اندازی بخشی از خط چهار متروی تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: این بخش شامل سه ایستگاه به طول 5/3 کیلومتر است .
هاشمی ادامه داد: سال آینده نیز بخشی از مسیر تجریش تا قلهک راه اندازی می شود که مسایل مالی آن هم حل شده است.
نخستین همایش مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم های محیط زیست تا فردا- چهارشنبه- - در دانشگاه تهران ادامه دارد.
اجتمام 1581**1776** شماره 103 ساعت 14:48 تمام
۰ نفر