۲۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6615279
T T
۰ نفر
رییس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران:تصدی دولت دربخش کشاورزی باید کاهش یابد .....................................................................
کرج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/09/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج گفت: دولت باید ضمن کاهش تصدی گری خود در بخش کشاورزی، تشکلهای غیردولتی را در این بخش فعال کند.
عباسعلی زالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون بخشی از محصولات کشاورزی مانند پسته و زعفران توسط دولت از تولیدکنندگان خریداری می شود که این امر نیازمند بازنگری است.
وی با بیان اینکه باید اجرای طرحهای آبخیزداری به شوراهای روستایی و احیای مراتع به دامداران محول شود، اظهار داشت: مراکز دولتی نباید در بخش کشاورزی خود را جایگزین مردم کنند بلکه باید زمینه را برای ایجاد تشکل و نهادهای مردمی در این بخش مهیا نمایند.
زالی گفت: دولت سالانه با خرید گندم از کشاورزان و توزیع آن در کشور، مشکلاتی در وظایف اساسی خود ایجاد کرده است.
رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: البته دولت ضمن کاهش تصدی گری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، باید برای جلوگیری از تخریب این منابع بر امور نظارت کلی داشته باشد.
وی ادامه داد: 53 درصد وسعت کشور را مراتع تشکیل می دهد که اگر بخش خصوصی در حفظ و احیای آنها مشارکت نکند، این منابع تخریب یا نیمه متراکم می شود.
زالی افزود: حفاظت از منابع طبیعی کشور نیاز به برنامه ریزی و تغییر نگرش در این بخش دارد. ک/3 7419/691/684 شماره 018 ساعت 09:41 تمام
۰ نفر